Træningsdagbog uge 1

træningsdagbog uge 1
Mellem jul og nytår har jeg gået og tænkt, at jeg utrolig gerne vil dele mere træning med jer.
Udfordringen kan være, at få lavet billeder og video af det hele. For nu er jeg jo ikke sådan en verdenskendt blogger, der har ansat en kamera/videomand der står til rådighed 24-7. Og derfor går der (efter min egen mening) for længe mellem træningsindlæggene. For det ødelægger altså min træning, hvis jeg skal stå og placere et kamera korrekt mellem hver øvelse 😉

Så nu kaster jeg mig ud i noget nyt. At dele min egen træning med jer, om jeg så har billeder af det eller ej. Mange af jer kan sikkert gennemskue øvelserne alligevel, og skulle der opstå spørgsmål er i jo altid velkomne til at spørge. Så agerer jeg hellere end gerne tolk, for mit eget volapyk. Der kommer selvfølgelig stadig indlæg med illustrerende billeder/video, men nu griber jeg ideen om at få mere træningsinspiration ud til jer. Jeg håber i synes om det 🙂

Træningsdagbog uge 1

Mandag 1. januar
Træningsfri

Tirsdag 2. januar
20 min på crosstrainer level 10

A1) 3 x 8 burpees
A2) 3 x 8 back foot elevated lunges 10 kg
B1) 4 x 4 back foot elevated lunge + 4 back foot elevated jump lunge
C1) 3 x 10 (10 på hvert ben) step back lunge 2×10 kg
C2) 3 x 10 alternating dumbell snatch 10 kg
D1) 3 x 5 overhead squat 20 kg
D2) 3 x 8 burpees

Onsdag 3. januar
Træningsfri

Torsdag d. 4 januar
20 min på crosstrainer level 10

A1) 4 x 10 step up lunge i smithstativ med stepbænk under forreste fod 20 kg
B1) 4 x 10 lunge i smithstativ 30 kg
C1) 4 x 10 back squat 40 kg
D1) 4 x 10 hyperextension

Fredag d. 5 januar
20 min crosstrainer level 10

A1) 3 x 10 dumbbell shoulder press 2×20 kg
B1) 4 x 10 pushpress
B2) 4 x 10 barbell row + 2 burpees med hop over stangen når jeg skiftede arm
B3) 4 x 10 hyper extension

Lørdag d. 6 januar
Træningsfri

Søndag d. 7 januar
10 min crosstrainer level 10

A1) 10 burpees, 20 walking lunges, 9 burpees, 18 walking lunges, 8 burpees, 16 walking lunges, 7 burpees, 14 walking lunges, 6 burpees, 12 walking lunges, 5 burpees, 10 walking lunges, 4 burpees, 8 walking lunges, 3 burpees, 6 walking lunges, 2 burpees, 4 walking lunges, 1 burpee, 2 walking lunges
(Brugte 2x10kg til walking lunges)

B1) 3x 10 overhead alternating dumbell lunge 2×8 kg
B2) 3 x 10 alternating dumbell snatch 8 kg
C1) 3 x chin ups til failure 8, 6, 5
D2) 3 x dips til failure 12, 10, 7
træningsdagbog uge 1