JUICE

JuiceJuice
Indenfor det sidste år har jeg fået et andet forhold til juice, end jeg tidligere har haft. En årgang snakkede folk meget om sukkerindholdet i juice og at det praktisk talt, var det samme som at drikke sodavand. Det er jo egentlig noget fis og sådan tænker jeg slet ikke på det mere. Det ville være det samme som at sige, at frugt og slik er det samme. Juice er jo ikke bare ‘tomme’ kalorier som slik eller sodavand er. Der er jo både vitaminer og mineraler i juice, uanset om det så er frisk presset juice, eller juice fra koncentrat. At det er fra koncentrat betyder, at det har været igennem en konserveringsprocess for at forlænge holdbarheden, men det er stadig 100% frugtsaft med vitaminer og mineraler i. Herhjemme er der ingen fødevarer der er forbudte, alt kan nydes med måde. Det er noget jeg især har tænkt over efter jeg er blevet mor, og noget Lasse og jeg har talt om. Vi går begge meget op i at spise sundt, men samtidig er det vigtigt for os at ingen fødevarer udelukkes, for det er jo noget pjat. Det handler jo om at finde balancen mellem de forskellige fødevarer. Juice smager fantastisk og faktisk kan et glas udgøre, ét af dine 6 stykker fugt og grønt om dagen. Så det kan snildt indgå i en sund og varieret kost.

Facts om juice du måske ikke kender til…

♦ Man må ikke tilsætte sukker til 100% frugtjuice, det samme gælder juice fra koncentrat

♦ Ved at kombinere frugtjuice med andre sunde fødevarer påvirker det optageligheden. Så hvis man drikker et glas appelsinjuice sammen med sin skål havregryn eller lignende, er det for eksempel lettere for kroppen at bruge det jern, der er i maden.

♦ Frugtjuice indeholder naturligt ca. 10% sukker. De sidste 90% er vand, vitaminer, mineraler og andre sunde næringsstoffer

♦ For hvert gram sukker i appelsinjuice er der f.eks. 20 mg. vitaminer og mineraler, inklusive C-vitamin, kalium, folat og calcium. Appelsinjuice er altså rig på næring

Indlægget er sponsoreret