I form på rekord tid

IMG_3782Er jeg kommet i form på rekord tid efter fødslen? Bestemt ikke. Det handler ikke om, hvad jeg har foretaget mig de sidste fire uger efter Amilia er blevet født, eller om hvilke øvelser jeg har lavet. Jeg tænkte det var passende at uddybe, da jeg siden mit indlæg igår (Graviditeten før og efter billeder), har fået mange spørgsmål herom på mail. Jeg er ikke kommet lynhurtigt i form, min form derimod har været holdt ved lige i de ni måneder. Der findes ikke noget quick fix eller en metode til at komme i form på rekord tid. Jeg har trænet 4-5 gange i ugen med babybulen – en blanding af styrketræning og kredsløbstræning. Kosten har været overvejende sund med en masse protein, langsomme kulhydrater, det gode fedt og fibre. Min pointe er at der ‘bare’ skal leves sundt under graviditeten. Så ved jeg godt at kroppe er forskellige, nogle er uheldige at få bækkeløsning, andre døjer med kvalme og opkast. Og så kan man også være ramt af enorm træthed, som jeg også selv blev. På sådanne dage kunne det alligevel være rart at få trænet. Her hjalp det selvfølgelig at have en kæreste, der også er glad for at træne. Vi har altid trænet meget sammen og gør det stadig. Ikke at vi laver samme øvelser, men motivationen er bare større når man er to.

Hvordan jeg har trænet under graviditeten, kan jeg snart vise jer helt ned i detaljer. Min bog ‘Gravid og Fit’ er ved at være færdig. Der finpudses og så skal den bare trykkes! Det bliver helt enormt spændende at få den mellem hænderne. Og jeg glæder mig til at dele mine programmer og metoder til en aktiv graviditet med jer. <3