Begynderprogram til styrketræning

1 2 IMG_77333For en uges tid siden, har jeg hjulpet min ældste søster Line på 39, igang med styrketræning. Hun har været knap så aktiv over en lang periode, men nu skulle det være. Vægttab, sund livsstil, mere energi og så hun skal være stærkere. Derfor har jeg introduceret hende for et begynderprogram til styrketræning. I første omgang skal hele kroppen trænes og målet er tre gange i ugen.

A Goblet squat 3×10 40sek pause
B One arm row 3×10 40sek pause
C Chest press 3×10 40sek pause
D Rumanian deadlift 3×10 40sek pause
E Shoulder press 3×10 40sek pause
F1 Biceps curl 3×10 0sek pause
F2 Weighted crunches 3×10 0 sek pause
F3 Triceps Extensions 3×10 40sek pause

De sidste tre øvelser køres i en cirkel. Efter tredje øvelse holdes de 40 sekunders pause.
Er du helt grøn hvad styrketræning angår. Kan man have svært ved at vurdere, hvor tunge vægte man skal bruge. Min søster er sat til at lave 10 gentagelser, derfor skal hun løfte en vægt som hun ikke føler hun kan lave 15 gentagelser med. For så er den for let!

De 10 gentagelser laver hun fordi hun skal bygge muskelmasse. Det er bestemt ikke sådan et hun bliver bred og får store lår og arme. Tværtimod, hun bliver mindre! Så frygt ikke for de tunge vægte piger. Alle øvelserne (glemte maveøvelsen) kan i se på billederne øverst.
God fornøjelse.