Boost din forbrænding på 6 måder

954470_10151851982693660_13266850_n
Når det kommer til vægttab og forbrænding er der ingen genveje. Du har sikkert set alverdens slankeprodukter med acai, aloe vera, kaktus eller hvad de nu finder på. Fandtes der et mirakelmiddel der virkede, ville du med garanti kende til det. Hele verdens befolkning ville hoppe og og ned af begejstring. Ergo det findes ikke!
Til gengæld kan du på naturlig vis, opbygge en god og sund forbrænding.

Boost din forbrænding

1.) Byg muskler
Modsat fedt er muskler aktivt væv. Det vil sige at jo mere muskelmasse du har, desto højere forbrænding har du. Du forbrænder altså flere kalorier, selv når du ikke træner.
Vær ikke bange for at komme til at ligne Arnold, det tager lang tid at bygge muskelmasse!

2.) Spis ofte
Spis jævnligt for at holde motoren igang. Går der for lang tid mellem mine måltider bliver jeg søvnig, og har får større trang til usunde snacks. 4-6 måltider om dagen, bestående af sundt fedt, protein og gode kulhydrater giver mig god energi. Mere energi betyder større lyst til træning. Win win!

3.) Spis nok
Spiser du for lidt, vil det hurtigt påvirke dit stofskifte negativt. Får du for få kalorier dagligt, går kroppen i en slags forsvarsposition. Derfor er det vigtigt ikke at ligger i et FOR stort kalorie underskud, når du prøver at tabe dog.

4.) Drik nok
Kroppen skal bruge væske til at fordøje og skabe energi. Hold forbrænding oppe med to-tre liter væske om dagen (gerne vand).

5.) Skær ned på alkohol
Når vi får alkohol indenbords, prioriterer kroppen at forbrænde det først. Vores fedtforbrænding nedsættes med op til 70%. Derfor er der også større chance for at fedtet sætter sig.
Alkohol har også en dårlig indflydelse på vores muskler. Alkohol øger nemlig kroppens produktion af kortisol (stress hormon), og kortisol er nedbrydende for musklerne.

6.) Lav intervaltræning
Hvis i følger med herinde, ved i hvor ofte jeg nævner det. Intervaltræning booster din forbrænding! Ikke kun imens det står på, men også i 48 timer efter.
Intervaltræning kan laves på mange forskellige måder. Løb, cykling, svømning eller med forskellige øvelser eller redskaber. Læs mere om intervaltræning i indlægget her