10 simple tips til vægttab

IMG_8622Spis protein til morgenmad
Protein holder dig mæt langt længere tid, end hvis din morgenmad hovedsageligt består kulhydrater.

Lær at styrketræne
Styrketræning giver mere muskelmasse og en højere forbrænding. Lær at presse dig selv, så du ikke står og hygger dig. Vægten skal være tung og give dig sved på panden.

Få en træningsmakker
Lav aftaler med en makker, der er større chance for at du kommer afsted på dage hvor du ikke har lyst, når du skal mødes med en ven/veninde.

Spis ikke inden sengetid
Lad være med at spise lige inden du skal i seng. Her tænker jeg på slik, småkager, frugt og andre kulhydrater. Er du sulten så nup en smule skyr, der er fyldt med protein.

Sov minimum 8 timer
Plejer vi ikke vores søvn, har vi større lyst til hurtig energi (snacks) i løbet af dagen!

Drik nok vand
Kroppens processer og herunder vores forbrænding, fungerer bedst når vi drikker vand. Drikker du først vand når du er tørstig, er du allerede dehydreret.

Undgå raffineret sukker til morgenmad
Her mener jeg det hvide sukker, som gemmer sig i mange fødevarer. Yoghurt, müsli, brød osv. Undgår du dette vil du have færre cravings og mere energi i løbet af dagen.

Undgå drikkevarer sødet med sukker
Hvorfor drikke sine kalorier? Kalorierne vi drikker glemmer man hurtigt i ‘regnskabet’. Udskift sukkerholdig sodavand med zero produkter. Bedst er det selvfølgelig, hvis du i stedet kan drikke vand.

Undgå  raffineret sukker helt!
Eller måske 90% af tiden. Sukker er spækket med ligegyldige kalorier og giver dig lyst til mere. Får kroppen sukker mandag, vil den også have det tirsdag! I kender det sikkert?

Lav intervaltræning
Intervaller giver dig en bedre forbrænding i op til flere døgn efter. Du forbrænder altså ikke kun kalorier imens du får sved på panden, men også bagefter.
Jeg kan vist ikke sige det nok at intervaltræning VIRKER i læse om det her