Brækfornemmelser


IMG_7299
intervalforpustetIMG_3995 2IMG_3978
Eftermiddagen igår stod på en bentræning. 10 forskellige øvelser 4 sæt af hver, klaret på 60 minutter. Vi var godt tilfredse da vi gik ud af Elixia med rystende ben.

Da vi kom hjem havde vi stadig træningstøjet på, og besluttede os for at afslutte med nogle intervalløb op ad bakke. Vi skulle alligevel ud for at lufte hund.
Det blev til 10 sprints hvor vi gav os til max! Føj for den lede hvor var det hårdt.
Jeg så både stjerner og fik brækfornemmelser efter hvert løb! Flere gang måtte jeg stå helt stille, i frygt for at jeg ellers ville kaste op.

For at udfordre os selv tog vi en gymboss med, så vi kunne tage tid på vores sprints.
Det motiverer mere end man tror! Først og fremmest ville jeg ligge så tæt på Lasses tid som muligt, og for det andet forsøgte jeg at forbedre min egen tid for hvert sprint.
Dog måtte jeg indse efter 6 sprints, at min tid begyndte at gå den forkerte vej. Kroppen var træt og efter sidste løb var jeg bogstaveligtalt FÆRDIG!!!

Kroppen kan presses langt mere end man tror. Træning er et mental game. Under mine sprints kunne jeg det ene øjeblik tænke “Jeg giver op!”, fordi det var så vanvittigt hårdt. Jeg nåede alligevel ogå at tænkte “NEJ!”, og i samme sekund løber man hurtigere.
Det er når man presser sig selv, man skaber resultater!

Er i gode til at presse jer selv, eller har i en makker der kan presse jer?
Når jeg træner alene bruger jeg ofte min gymboss til at presse mig.
I kan læse et indlæg om den her.