Et glædeligt gensyn

Træningsprogram til hele kroppen

kari traaskaermbillede-2017-09-11-kl-12-38-25Kender i mærket Kari Traa? Jeg selv har forelsket mig i det indenfor det seneste år. Som jeg mange gange har nævnt, så har jeg ikke altid været til vilde farver på mit træningstøj, men mærket her formår at lave nogle styles og farvekombinationer jeg synes er helt fantastiske.
Da vi forleden var i Marbella var mine deltagere på ‘Get Fit Campen’ endda så heldige, at de alle fik udleveret en lækker Kari Traa goodiebag med bl.a en t-shirt fra brandet.
Når jeg ikke underviste eller solede mig ved poolen, ja så trænede jeg selv. Nedenfor har jeg delt et træningsprogram til hele kroppen med jer, som kan udføres med en sandsæk. I dette tilfælde trænede jeg med 15kg, men det kan justeres som i nu synes. Med lidt fantasi kan i også vælge et andet redskab, evt en kettlebell.

kari traaFor mig er træning ikke en sur pligt, men noget jeg ser frem til hver eneste gang. Men jeg ved at det for andre er noget der skal overstås, eller er noget man føler sig forpligtet til, for at leve op til nutidens kropsideal.
Har du et kompliceret forhold til træning, så tror jeg det kan være vigtigt at finde en anden motivation til at være aktiv end udelukkende at fokusere på udseende. Træning skal være sjovt! Det nytter ikke noget at styrketræne hvis man synes det er dødens pølse, eller løbe hvis man ikke tænker på andet end at stoppe. Der findes et hav at måder at være aktiv på, om det så er step, boksning, crossfit eller en lang gåtur, måske endda fra butik til butik på en shoppetur så tæller det hele. Også de dage hvor energien er lav, eller man opgiver halvvejs på løbeturen – så tæller det hele alligevel. Kari Traa har lavet kampagnen Celebrate Yourself som netop understreger at træning og ikke mindst deres tøj er for ALLE. Videoen er super fed og sjov, jeg synes i skal tage at tjekke den ud nederst i indlægget.

skaermbillede-2017-08-23-kl-19-42-20 3 x 16 squat
3 x 16 row
3 x 16 lunge med étbens løft – først 16 på det ene ben og derefter 16 på det andet ben
3 x 16 skulderpress
3 x 16 sumo dødløft – stå bred med benene
3 x 16 armbøjninger – skiftevis på hver sin side af sandsækken (en arm på sandsækken, en på gulvet)
3 x 16 front squat
(I kan se billeder af øvelserne nedenfor)

kari traa
Squat

kari traa
Row

kari traakari traa
Lunge med étbens løft – først 16 på det ene ben og derefter 16 på det andet ben

kari traa
Skulderpress

kar traa
Sumo dødløft – stå bred med benene

kari traa
kari traa
Armbøjninger – skiftevis på hver sin side af sandsækken (en arm på sandsækken, en på gulvet)

img_6073
Front squat

kari traa

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.

 

Næste indlæg

Et glædeligt gensyn