Multitasking, 100km/t og et hverdagstip

Træningsprogram med kettlebell

Træningsprogram med kettlebell
Nu blev det tid til et indlæg som i der gerne vil træne derhjemme kan bruge. For til programmet her, behøves nemlig kun ét redskab – en kettlebell. (Shop kettlebell her)
Er man størst tilhænger af at træne i et center, så hiver du selvfølgelig bare en kettlebell ned fra hylden som passer til din styrke.

Forleden havde jeg besøg af to søde piger, fra en folkeskole her i byen. Et af deres spørgsmål lød på, hvilket redskab jeg ville vælge til hjemmetræning hvis man nu ikke kunne bestille et helt træningscenter hjem.
Mit svar var enten en kettlebell, eller en TRX. Begge redskaber kan man træne hele kroppen med, og både styrketræning og kondition. (Shop TRX her)
Hvis i er nysgerrige på hvordan man træner i en TRX, kan i kigge mit indlæg her, som jeg desuden har lovet at opdatere med et nyt program. Det kommer snart.

ØVELSER MED KETTLEBELL
( Se træningsprogrammet nederst)


Træningsprogram med kettlebellTræningsprogram med kettlebell
Træningsprogram med kettlebellTræningsprogram med kettlebellTræningsprogram med kettlebellTræningsprogram med kettlebellTræningsprogram med kettlebell

Træningsprogram med kettlebell

A1 3 x 12 kettlebell squat
A2 3 x 12 kettlebell swing

B1 3 x 12 kettlebell one arm row
B2 3 x 12 kettlebell snatch

C1 3 x 12 lunges / walking lunges med kettlebell i én arm. Skift arm efter 12 gentagelser, så der i alt køres 12 gentagelser på hvert ben
C2 3 x 12 kettlebell overhead squat. Få gerne armene længere tilbage mod ørene, end jeg viser på billedet.

D1 3 x 12 russian twist med kettlebell

Øvelserne er sat sammen som supersæt. Så fx A1 udføres først, uden pause skifter man til A2 og først herefter kan man tage en lille pause på 30-60 sek. Håber det giver mening og ellers er i velkommen til at smide en kommentar under indlægget. Rigtig god træning <3

   

5 kommentarer

  • birgitte

    Hej Mette 🙂 Når det er 3×12 betyder det så at der laves 3 sæt af samme øvelse fx A1, inden man går videre til fx A2, og i så fald hvor lang pause mellem de 3×12? Håber det giver mening, og tusind tak for træningsprogrammet 🙂 Mh Birgitte

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Stine

    Hej Mette! Af nysgerrighed – hvor mange kg var din kettlebell til denne workout? Mvh Stine

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hej Stine,
      8 kg – 10kg og 12kg var optaget og jeg havde nok helst taget 12kg 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Frederikke

    Jeg fik en TRX i julegave, kunne være vildt fedt med lignende indlæg, bare med TRX øvelser.
    Jeg kender en masse, men det er bare lidt sjovere at følge nogle af de programmer du laver 😉
    Knus

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hej Frederikke,

      God julegave! Jeg er så glad for min.
      Jeg laver et program. Forhåbentlig får jeg tid denne uge.

      Rigtig god dag og tak fordi du følger med.
      Knus

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Multitasking, 100km/t og et hverdagstip