After Beach Bar Kata

Træningsdagbog uge 1

træningsdagbog uge 1
Mellem jul og nytår har jeg gået og tænkt, at jeg utrolig gerne vil dele mere træning med jer.
Udfordringen kan være, at få lavet billeder og video af det hele. For nu er jeg jo ikke sådan en verdenskendt blogger, der har ansat en kamera/videomand der står til rådighed 24-7. Og derfor går der (efter min egen mening) for længe mellem træningsindlæggene. For det ødelægger altså min træning, hvis jeg skal stå og placere et kamera korrekt mellem hver øvelse 😉

Så nu kaster jeg mig ud i noget nyt. At dele min egen træning med jer, om jeg så har billeder af det eller ej. Mange af jer kan sikkert gennemskue øvelserne alligevel, og skulle der opstå spørgsmål er i jo altid velkomne til at spørge. Så agerer jeg hellere end gerne tolk, for mit eget volapyk. Der kommer selvfølgelig stadig indlæg med illustrerende billeder/video, men nu griber jeg ideen om at få mere træningsinspiration ud til jer. Jeg håber i synes om det 🙂

Træningsdagbog uge 1

Mandag 1. januar
Træningsfri

Tirsdag 2. januar
20 min på crosstrainer level 10

A1) 3 x 8 burpees
A2) 3 x 8 back foot elevated lunges 10 kg
B1) 4 x 4 back foot elevated lunge + 4 back foot elevated jump lunge
C1) 3 x 10 (10 på hvert ben) step back lunge 2×10 kg
C2) 3 x 10 alternating dumbell snatch 10 kg
D1) 3 x 5 overhead squat 20 kg
D2) 3 x 8 burpees

Onsdag 3. januar
Træningsfri

Torsdag d. 4 januar
20 min på crosstrainer level 10

A1) 4 x 10 step up lunge i smithstativ med stepbænk under forreste fod 20 kg
B1) 4 x 10 lunge i smithstativ 30 kg
C1) 4 x 10 back squat 40 kg
D1) 4 x 10 hyperextension

Fredag d. 5 januar
20 min crosstrainer level 10

A1) 3 x 10 dumbbell shoulder press 2×20 kg
B1) 4 x 10 pushpress
B2) 4 x 10 barbell row + 2 burpees med hop over stangen når jeg skiftede arm
B3) 4 x 10 hyper extension

Lørdag d. 6 januar
Træningsfri

Søndag d. 7 januar
10 min crosstrainer level 10

A1) 10 burpees, 20 walking lunges, 9 burpees, 18 walking lunges, 8 burpees, 16 walking lunges, 7 burpees, 14 walking lunges, 6 burpees, 12 walking lunges, 5 burpees, 10 walking lunges, 4 burpees, 8 walking lunges, 3 burpees, 6 walking lunges, 2 burpees, 4 walking lunges, 1 burpee, 2 walking lunges
(Brugte 2x10kg til walking lunges)

B1) 3x 10 overhead alternating dumbell lunge 2×8 kg
B2) 3 x 10 alternating dumbell snatch 8 kg
C1) 3 x chin ups til failure 8, 6, 5
D2) 3 x dips til failure 12, 10, 7
træningsdagbog uge 1

   

9 kommentarer

  • Isabella

    Vil bare gøre opmærksom på at du har skrevet uge 1 og så januar ved første dag og februar hele vejen ned. Går ud fra at det er første uge i januar du mener, så det er lidt forvirrende.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hold da op en slåfejl! Tak for din kommentar, det er rettet nu 🙂
      God weekend.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sabrina

    Dejligt med noget træning på din blog igen. Du er min all time favorit, hvad det angår! 🙂 Den gang du trænede bikini fulgte jeg dig og du er grunden til jeg selv begyndte at træne. Så det er så dejligt at se et program for dig, og hente lidt ny og inspirerende inspiration.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Det var en skøn kommentar! Den blev jeg rigtig glad for, tak fordi du gav dig tid Sabrina.
      Og fedt du stadig følger med og selv begyndte at træne! Kan du have en god weekend 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Maria

    Super fed idé! Synes faktisk man virkelig kan bruge det til meget, når man sidder og læser med. Når du fx bare lægger ét gennemført program op, ved man jo ikke rigtigt, hvordan man skal kombinere det, hvad man skal lave de andre dage, og hvad man skal gøre efter noget tid med programmet. På den her måde bliver man konstant inspireret, og man kan også bare kopiere hver uge rub og stub, hvis man skulle have lyst 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Det har du jo fuldstændig ret i. Dejligt at du kan se det med sådanne øjne, det synes jeg er fedt!
      Jeg vil i hvert fald fortsætte 🙂
      Tak fordi du læser med og god aften fra mig!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Cille

    Fed ide! Det ville være skønt med lidt mere træning på bloggen 🙂 og måske også noget mere mad – enten opskrifter eller lige som her bare en uge madplan.
    for øvrigt forstod jeg faktisk det hele, eller det tror jeg i hvert fald 😀

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Glad for at at du synes om det Cille. Og endnu mere optur over at du forstod det hele. Det er jo perfekt. TAK fordi du kigger med 😀

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hov og med hensyn til opskrifter. Så deler jeg gerne endnu flere og madplaner også! 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.

 

Næste indlæg

After Beach Bar Kata