Mobilitetsøvelser der er lækre for din krop

Træning med elastikker

skaermbillede-2017-08-31-kl-16-52-54I ved jeg flere gange har skrevet om træningsudstyr der kan bruges derhjemme. Nu er min kærlighed faldet på træning med elastikker, eller bands som andre kalder dem – kært barn har mange navne. Elastikkerne fik jeg hjem et par uger før jeg rejste til Marbella, og havde derfor mulighed for at teste dem i garagen som vi er ved at forvandle til et træningsstudie. Og så røg de altså med i kufferten til min Get Fit Camp, så deltagerne også kunne få fornøjelsen.
Elastikkerne har været prikken over i’et i mange af de øvelser jeg har lavet, de har nemlig sørger for at udfordringen er blevet større. De kan bådes bruges enkeltstående, men fungerer også snildt i øvelser med et andet redskab.
træning med elastikker
På billedet ovenfor laver jeg en øvelse jeg er vild med. Den får nemlig min bagdel til at brænde! Princippet er simpelt – på med elastikken og så gå en pokkers masse skridt til siden.
En ting der er sikkert, er at i kan mærke jeres bagdel efter sådan en omgang. Jeg går alt fra 10-20 skridt til siden og gentager det mindst 3 gange.

træning med elastikker
Denne her minder om den forrige. Forskellen er at man nu er nede i knæ og holder bagdelen nede hele tiden. Ikke noget med at løfte bagdelen når det bliver hårdt, nej den skal holdes lavt.

træning med elastikkerNu en øvelse med vægt, nemlig en kettlebell. Her går jeg mine skridt frem ad, men holder stadig god afstand mellem mine knæ, det betyder nemlig at jeg skal spænde i balderne. Prøv med 12-20 skridt frem. Er du sej kan du også gå baglæns.

træning med elastik
Det er måske ikke så nemt at se her, men jeg har for skarpseerne har jeg stadig elastik på benene. Øvelsen kender i fornemligt, en traditionel squat, lidt bredere måske men dette for at få effekten af elastikken. Det er både ekstra hårdt for lår og bagdel at lave squats med elastik.

træning med elastik
Tid til at ligge på gulvet, dog ikke for at slappe af. Tværtimod for lige at bruge de sidste kræfter, i kroppens største muskel – gluteus (rumpen). Selvom det måske føles en smule akavet i denne stilling, så er der garanti for booty burn. Knæene samles og presses fra hinanden, i det antal gentagelser du overhovedet kan præstere.

Af det udstyr jeg har nævnt her på bloggen, er elastikkerne hidtil også det billigste at erhverve sig. Priserne er nemlig fra 39,-
I kan finde et stort udvalg af elastikker til træning, ved at kigge forbi linket her. I kan også finde andre spændende ting til jeres træning hos bodystore her

#bodystoredk

   

4 kommentarer

  • Rikke

    Hejsa!
    Elastikkerne er desværre udsolgt på den side du henviser til. Ved du hvornår de kommer igen, eller kan du anbefale nogle andre? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Rikke

    Hejsa!
    Elastikkerne er desværre udsolgt på den side du henviser til. Ved du hvornår de kommer igen? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mette Lyngholm

    Det er dem der hedder mini bands 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Ebba

    Hvilken størrelse bruger du på de ovenstående billeder?

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.

 

Næste indlæg

Mobilitetsøvelser der er lækre for din krop