Nem Lemonade

Shoulder workout

IMG_6673-2 IMG_6674-2

Lidt øvelser jeg kørte under en skuldertræning med Maria. Træningen var med fokus på bagskulder og core. Øverst ser i Maria arbejde i TRX’en hvor hun laver en rear delt fly.
Umiddelbart ser den ikke så hård ud, men her er lidt fif til at gøre den badass.
Når du trækker armene fra hinanden, holdes de så strakte som muligt.
På vej retur (når armene samles igen) holder du spændingen og arbejder langsomt.
Så giver den altså sved på panden!

IMG_6675-2 IMG_6676-2
Top – Gymshark, Sko – Nike

Rear delt plank er en øvelse jeg bruger rigtig ofte. Alle mine klienter har et had/elsk forhold til den, da den virkelig er anstrengende. Både bagskulder, skulderstabilitet og core bliver super udfordret.

Vi brugte kun en 1kg vægt og jeg har aldrig kørt med mere end 3kg, da det er mere end rigeligt. Det er vigtig at kroppen ikke roterer når man løfter armen.
De to øvelser blev sat sammen til et super sæt, så vi skiftede mellem dem uden at holde pause. 3 sæt af hver øvelse og 12 gentagelser i et langsomt tempo!

2 kommentarer

  • Hold op hvor er du fit og jeg som bare søgte på blogs der omhandler proteinpulver. Wauh det må jeg sige, stærkt gået. Du har flere muskler end min kæreste – tror jeg må sende ham mere til træning :sweat_smile:

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Jeg sidder med et kæmpe smil på læberne. Tak for din dejlige og sjove besked. 😀

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Nem Lemonade