I form uden fitnesscenter

Seje Kvinder

IMG_0608I Danmark findes der en masse seje kvinder. I min egen omgangskreds bliver jeg dagligt inspireret af kvinder, der er seje på hver deres måde. En er leder i en stor dansk virksomhed, en anden kæmper for sin kræftramte mand, en tredje er super god til at tage initiativ til sociale arrangementer, og en fjerde er verdens bedste mor for sine børn. Jeg synes det er beundringsværdigt, når kvinder brænder for noget og får det til at gå op i en højere enhed.

V6 støtter seje kvinder som Sara Slott
Sidste sommer blev jeg første gang opmærksom på Sara Slott, da jeg så et tv indslag med hende på tv2 østjylland. Sara er professionel atlet og deltog til OL i London, hvorefter hun havde to store drømme. Hun ville løbe OL finale i Rio 2016 og være mor! To ting som ikke alle mente kunne forenes. I videoen nedenfor finder jeg virkelig inspiration i Sara, som fortæller om livet som atlet, mor og kandidatstuderende.

En anden sej kvinde
Jeg elsker at følge Camilla der har bloggen fitnrun. Camilla er i min øjne en sej kvinde, da hun ligesom Sara er et godt eksempel på, at rollen som mor og træning kan forenes. Jeg finder hende enormt inspirerende da hun under sin graviditet var aktiv, og ligeledes også vælger at prioritere træningen, nu hvor deres datter er kommet til verden. Nogle mål jeg selv har, da jeg tror på det vil gøre mig til en bedre mor.

Hold øje med min instagram imorgen, hvor du kan vinde en lækker præmie fra V6, og lad mig så høre om i har nogle seje kvinder i jeres omgangskreds?


Indlægget et sponsoreret af V6, men holdningerne er mine egne.

4 kommentarer

  • Caroline

    Wow, hun er sej, hende Sara 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Christina

    Hej Mette, jeg har lige et spørgsmål.

    Jeg er gravid i 25. uge, og undrede mig over om alle gravides mavemuskler deler sig? For efter en del søgning på nettet, kan jeg kun finde information om, hvis ens mavemuskler har delt sig og efter fødslen ikke “samler” sig igen, hvad man så gør.

    Hilsen Christina

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hej Christina,
      Jeg mener de fleste kan forvente en lille deling som minimum, for at gøre plads til babybulen.
      Du kan teste det ved at ligge på ryggen, bøje benene, løfte hovedet og kigge ned mod navlen. Prøv at sætte en finger mellem dine mavemuskler og mærk efter.
      I øjeblikket kan jeg kun få en enkelt finger mellem mine. Så længe det ikke er mere, skulle de gerne samle sig igen af sig selv, hvis man er opmærksom på ikke at belaste dem yderligere og de første uger efter fødslen.
      Jeg har droppet alle maveøveler efter uge 20. og laver nu kun bækkenløft for at styrke de indre mavemuskler, så jeg forhåbentlig kan undgå en større deling.
      Desuden er jeg meget opmærksom på ikke at lave et stort tryk på min bug, når jeg løfter ting og styrketræner.
      Hvis man oplever at maven bliver spids (former sig som en toblerone), har man en stor deling og bør derfor være ekstra påpasselig.
      Kh. Mette

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

I form uden fitnesscenter