Benhård bentræning

Overkropstræning med Stine

I dag var en af klienterne i min kalender søde Stine, som jeg virkelig holder af at arbejde med. Hun er noget af det mest viljestærke jeg har mødt og fast besluttet på at nå sine mål.

Dagens overkrops træning med, var lidt en anderledes udfordring for hende. Hun er efterhånden ret dygtigt og har styr på teknikken under de forskellige øvelser. Kan løfte tungt og lige så vel køre mange gentagelser. Derfor satte jeg en træning sammen til hende, som udfordrede hende på anden vis end hun er vant til og med større fokus på funktionalitet, med mange aktive muskelgrupper på én gang. Træningen giver både høj puls og trætte muskler. Prøv det!

Vi kørte 3 forskellige sæt af 3 forskellige øvelser og 10 gentagelser.

Sæt 1
A: Shoulder press (close) x 10
B: Push ups (tæt) x 10
C: Ring row x 10
40 sek pause, gentages 3 gange

 


IMG_1944
IMG_1943 IMG_1942 IMG_1941
Sæt 2
A:  Side plank (dynamisk) x 10
B: Russian twist x 40
C: Ring row (upright) x 10
40 sek pause, gentages 3 gange.

IMG_1939 IMG_1938 IMG_1937 IMG_1936
Sæt 3 
A: Dips supported x 10
B: Push ups assymetrical x 10
C: Leg raise x 10
40 sek pause, gentages 3 gange

IMG_1935 IMG_1934 IMG_1933 IMG_1932 IMG_1931

 

Et godt tip til din træning. Aftal med dig selv næste gang du står i træningscenteret, at du ikke må køre de sædvanlige øvelser. Prøv i stedet nogle nye og sæt dem sammen på en anden måde en du plejer. Eventuelt ved at køre to, tre eller fire øvelser i streg inden du holder pause. Sørg for at komme ud af din comfort zone, så er der langt større chance for at din træning giver pote.

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Benhård bentræning