Støtvig Spa

Opvarmningstips

IMG_9585Det er lidt forskelligt hvordan min opvarmning ser ud. Det kan både afhænge af hvad jeg skal træne, men også af mit humør. Til tider bliver det en tur på løbebåndet eller crosstraineren i 10 min, andre gange laver jeg opvarmingsøvelser.

En almindelig opvarming på løbebåndet får min puls til at stige og gør muskler og led varme. Herved mindsker jeg risikoen for at få skader. Jeg varmer altid op, da jeg ser det som en god investering. Så lad være med at springe det over.

En anden type opvarmning kunne være forskellige øvelser, med henblik på at performe bedre. Kroppen fungere nemlig sådan, at vores bevægelser ‘gemmes’ i nervesystemet. Det vil sige at jeg under min opvarming, kan skabe bedre kontakt fra min hjerne til mine muskler. Derved kan jeg under træning opnå bedre resultater, end hvis jeg laver den almindelig opvarmning på løbebåndet.
På en bendag kan min opvarmning bestå af walking lunges, box jumps og goblet squats. Gerne to sæt med enten med en smule vægt eller helt uden vægt.

   

2 kommentarer

  • Pia

    Det første år, hvor jeg begyndte at træne lidt mere seriøst, varmede jeg ikke op og jeg var skadet konstant, så fik jeg noget med knæet afløst af albuen og en fiber i maven… Åh ja… Kunne blive ved.
    Varmer op i tæt på 30 min nu, 10 min på crossttræneren gerne på aerobic mode, ellers keder jeg mig, og laver nogle lækre yoga og mobility øvelser… så ja, varm op… Det har holdt mig skadefri i mange år nu☺️

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Lige præcis Pia. Opvarmingen er ikke tidsspild. I sidste ende bruger man længere tid på at komme tilbage fra sin skade.
      🙂 God træning!!

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Støtvig Spa