Raw cake mums!

Ømme balder

IMG_5628

Det følels så skønt at være på den anden side af konkurrencen. Nu kan jeg træne præcis hvad jeg har lyst til den pågældende dag. Og så behøver jeg ikke at træne 2-3 gange om dagen, hvilket faktisk er rart 😉 . Igår var min første rigtige træning efter jeg er kommet hjem. Det vil sige at jeg faktisk har holdt 7 dages hvile fra styrketræning. Jeg har dog været ude at løbe med vores vuffer og nogle klienter.

Igår stod den på en eftermiddagstræning. I et lidt for fyldt fitness world.
Men skønt dét var det! Træningen stod på balder, skulder og mave.

IMG_5629 IMG_5630

Øvelsen på billedet er en af mine numse favoritter! Kært barn har mange navne, men jeg kalder den for hyper extension. Jeg er helt tosset med den, da jeg opnår enorm god kontakt til baldemusklen. Musklen begynder altid at ‘ryste’ efter få gentagelser, simpelthen fordi det er så hårdt!

Jeg kørte et hav af forskellige øvelser, men efter hvert sæt nuppede jeg en omgang hyper extension til faliure (så mange gentagelser som jeg kunne lave). Kan love jer for at mine balder er super ømme i dag! 😀

image1
Sko: Womans Nike Air Zoom Pegasus

14 kommentarer

  • Caroline

    Hej Mette.
    Skal høre dig hvad du tager for personligtræning? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Tanja

    Hej Mette.
    Har du flere gode eksempler på effektive øvelser til balderne? Gerne noget der rigtig kan mærkes dagen efter ;-).
    Mvh Tanja

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Rikke

    Fås modellen på dine tights stadig eller er det længe siden du har købt dem?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Det er længe siden jeg har købt dem. Er desværre ikke klar over om de stadig kan fåes.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Maria

    Hej Mette. Hvad er det du drikker, på billedet??

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hej Maria,
      Det er aminosyre af mærket xtend 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Cemile

    Hej Mette,
    Hvor er dine tights fra? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Philip

    Mette laver du kun de 2 øvelser
    Eller hvor mange øvelser laver du på den bænk ?
    Og er den ik primært til læn ? Eller hvordan kører du den ?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Jeg kører ca. 5-6 øvelser pr. muskelgruppe. Disse er blot nogle af mine favoritter.
      Det er korrekt at lænden aktiveres, men jeg har stor fokus på at bruge balderne i stedet for både lænd og haser.
      Hvis man formår at opnår kontakt til glutes, er øvelsen helt fantastisk!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Natalie

    Hej Louise,
    De har den i hvert fald på Jens Baggesensvej 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Louise

    Hej Mette! I hvilket fitnesscenter kan man finde den maskine? 🙂 (Håber det er her i Århus)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hej Louise.
      De har den i begge fitness world centre i silkeborg.
      Hvis du ikke kan finde den i Aarhus, kan du sætte en step bænk under ‘back extension’ maskinen 🙂
      God fornøjelse

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Raw cake mums!