Instagram

Hold dig motiveret

IMG_4416

Tænkte at skrive lidt tips til at holde dig motiveret, eftersom jeg ofte får spørgsmål her omkring. Min egen motivation kommer sig af at jeg har det aller bedst, når jeg får trænet og spiser sundt største delen af tiden. En anden ting at påpege er at jeg nyder hver eneste af mine træninger, følelsen under og efter er motivation i sig selv.

1) Sæt små mål i stedet for store
Sæt dig et mål som du kan stræbe efter. Måske ikke sådan et helt vildt mål, hvor du skal tabe dig 20 kg, ikke spise slik i 4 måneder eller stå med sixpack og svulmende blodårerer. Det er langt bedre at sætte små realistiske mål, derved vil du få em masse succesoplevelser. Det kunne fx være noget i retning med at kunne løbe 40 min uden pause, at kunne lave pull ups uden hjælp, eller at spise sundt 80% af tiden.
I øjeblikket er et af mine mål at lære at stå på hænder igen. Da jeg var yngre og gik til gymnastik kunne jeg sagtens. Nu irriterer det mig at jeg har ‘glemt’ hvordan man gør.

image2-3

2) Hav en plan B klar
Vi har alle dage hvor vi bare ikke orker eller har overskud til at træne.
Hav her en plan B klar. En løbetur i naturen eller en gåtur med din veninde. Lidt er trods alt bedre end ingenting.
Har jeg planlagt den helt store bentræning og mangler overskud, kan jeg sagtnes finde på at køre alle mine favorit maveøvelser eller en simpel fullbody træning i stedet. Min plan B er at gøre præcis det jeg har lyst til.

foto

3) Fortæl din omgangskreds om dine mål
Fortæl andre om dine mål. Kollegerne på jobbet eller dine veninder. De vil uden tvivl løbende spørge ind til dig og høre hvordan det går. At nogen ‘holder øje med dig’ kan booste din vilje til at komme i mål. Endnu bedre er det hvis du kan finde dig en workout buddy så i kan holde hinanden motiveret. Træning er oftest sjovest når man er to!

image3-2

4) De søde sager
Har du svært ved at lade de søde sager ligge. Så få dem ud af huset!
I tror det sikkert ikke, men jeg elsker slik, is og kager og har svært ved ikke at spise af det hvis vi har det i skufferne. Heldigvis er Lasse og jeg ens på det punkt og har det aldrig liggende. Vi handler ind til slikaften og smider resterne ud!
Igen vil jeg lige påpege, at det er helt okay at få lidt til den søde tand i ny og næ. Spiser du sundt 80% af tiden ødelægger du det ikke, ved at hygge dig lidt ekstra engang imellem.
Tilgengæld kan det være svært, at komme ud af en dårlig rytme og finde motivationen frem igen efter en periode med mange søde sager.
Få det ud af huset, så du undgår at falde i hele tiden.

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Instagram