Tips til et positivt sind

Min morgenrutine

IMG_2113morgenrutine31
I øjeblikket starter de fleste af mine dage tidligt, uret ringer mellem 5.00 og 7.00. De fleste dage bruger jeg ikke mere end 10 min på at komme ud af døren. Typisk hopper jeg direkte ned i stueetagen, finder mit pulsur og mit træningstøj. Herefter gør jeg mine vitaminer og aminosyre klar til dagens første træningspas ude i naturen.
Om morgenen elsker jeg at løbe, da jeg kun møder meget få mennesker. Man får en følelse af at man løber rundt i naturen helt alene inden alle andre mennesker står op.
IMG_2099IMG_1785

Når 40 minutters løb er klaret, står der en lille firbenet og venter med logrende hale. Vi har nu haft hundehvalp siden december, og har efterhånden gjort det til en rutine, at gå en lille tur med ham om morgenen, inden hans og vores egen morgenmad.

I øjeblikket er morgenmaden en af dagens højdepunkter. Når man er på diæt, ser man virkelig frem til sine kulhydrater. Dagens første måltid består af 50g havregryn og 30g vanilje protein. I weekenden tilføjer jeg 1 tsk sukrin gold. Det er nok til at få et ekstra smil på læberne for mit vedkommende. Generelt elsker jeg ALT sødt og da der nærmest ingen kalorier er i sukrin, er dette i høj kurs hos mig, under diæt.
Morgenmaden og KAFFEN (suuuper vigtig!) nydes sammen med min kæreste, de dage hvor vi har mulighed og lidt ekstra tid til at kunne starte dagen sammen.

Jeg holder af at have god tid om morgenen, da det giver mig de bedste forudsætninger for at resten af dagen bliver god.
Starter dagen hektisk hvor jeg er presset på tiden, synes jeg det har tendens at være sådan resten af dagen. Derfor forsøger jeg så vidt muligt at skabe nogle rutiner, som gør morgenen dejlig. Mit bedste tip til en god morgen, må være at stå op i ordentlig tid, så du ikke farer rundt. Det kræver selvfølgelig også at du går i seng i ordentlig tid, så du er udhvilet når du vågner 😉

IMG_2213IMG_2214

 

 

 

 

 

 

5 kommentarer

  • Helene

    Hvorfor vælger du ikke at spise sunkrin hver dag? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Sødemidler kan medføre at man ophober væske i kroppen. Op til en konkurrence er væskebalancen afgørende for det endelige resultat. Derfor får jeg kun sødemidler i små mængder op til konkurrence. 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jeg kan ikke være mere enig. En god morgen for mig er en morgen hvor jeg har god tid. Derfor står jeg gerne op kl. 5 for at have to timer inden jeg skal ud af døren 🙂 Så lækkert altså! 🙂
    – Nadia // lifebynan.dk

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jane

    Hej Mette. Laver du det til en havregrød?

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Tips til et positivt sind