Lemonade opskrift

Madplan til hele ugen

madplan 1
Madplan
De sidste 4 uger har vi lavet madplan til hele ugen. Så vidt muligt vil vi forsøge at holde det i fremtiden, for hold nu op hvor sparer vi tid og penge! Vigtigst i øjeblikket er tiden, for med en kæreste der er blevet opereret har jeg mere at se til end jeg plejer. Derfor er det rart at kunne nøjes med at handle ind én gang i ugen. Det kan dog blive til en enkelt ekstra sviptur i supermarkedet hvis vi har glemt noget, men det er stadig en stor kontrast til før hvor vi brugte 40 minutter om dagen på at handle ind! Vi planlægger i øjeblikket kun vores aftensmad, da Lasse ikke spiser hjemme til morgenmad og frokost. Jeg har lige siddet og lavet planen for denne uge som i kan se. Udfra måltiderne laver jeg selvfølgelig en indkøbsliste, så jeg hurtigt kan smide de forskellige varer i indkøbsvognen. Om lidt kører jeg afsted mod supermarkedet, SÅ skal der handles ind til hele ugen. Faktisk tager det sjældent mere end 40-50 minutter. Et lille tip er at skrive varerne i ‘kronoligisk’ rækkefølge. Sådan at de første ting på din liste, også er de første der kommer dig i møde det sted du handler. Det kræver selvfølelig at du kender butikken en smule 😉

11 kommentarer

  • Louise L

    Hej Mette
    De sidste tre gange jeg har styrketrænet i fitness har jeg efter kort tid fået kvalme og blevet svimmel, min krop ryster og jeg bliver simpelthen nødt til at tage hjem. Jeg er lidt træt af disse halve træninger. Det er både sket når jeg har trænet om morgenen og om aftenen. Har du nogen ide om hvad det kan skyldes? Evt. er forslag til noget jeg skal huske at spise inden træning. Jeg håber meget du kan hjælpe 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hej Louise.
      Jeg kan godt forstå du er træt af de halve træninger! Det er svært for mig at sige hvad der kan være årsagen. Måske dit blodsukker er lavt når du træner? Træner du på tom mave om morgenen, eller går der lang tid fra sidste måltid til du tager til træning? 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Louise L

      Jeg synes umiddelbart ikke manglende mad inden træning kan være problemet – men måske jeg ikke har spist rigtigt. Hvad er vigtigst at få spist inden tung styrketræning? 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Der er ikke som sådan nogle bestemte fødevarer jeg spiser inden styrketræning. Hvis du spiser fornuftigt gennem hele dagen, burde det heller ikke være årsagen. Det har selvfølgelig været varmere det sidste stykke tid, mon du har fået noget væske?
      Hvis det fortsætter er det nok klogt lige at give lægen et kald 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Louise L

    Hej Mette
    Jeg har de sidste par gange jeg har været i fitness oplevet at jeg efter kort tid bliver svimmel og får kvalme, min krop ryster og jeg bliver simpelthen nød til at tage hjem. Jeg er en smule træt af at jeg kun når en halv træning. Jeg har oplevet dette både når jeg har trænet morgen og aften. Har du nogen forklaring på hvad det kan være? Evt. noget jeg skal huske at få spist inden en træning?
    Jeg håber du kan hjælpe 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Maria gram

    Så fedt med ny inspiration ☺️👍🏼
    Det må gerne blive en ugentligt ting fra dig ☺️😋
    Muligvis links til opskrifter. Jeg har ikke fulgt dig så lang tid endnu, så ved ikke om der tidligere har været lagt noget ud ☺️

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Dejligt det er blevet taget så godt imod! Jeg vil stræbe efter at madplanen kommer hver uge.
      Opskrifterne deler jeg løbende herinde. Så jeg skal selvfølgelig linke til dem jeg allerede har lavet i forvejen 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anne Kristensen

    Super skønt med inspiration

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Kaja

    Skøøøønt med inspiration Mette 🙂 Bliv endelig ved med det, da ville jeg i hvert fald følge fast med på sidelinien 😀

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Dejligt Kaja, det er jeg glad for at høre. Jeg bliver ved! 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Lemonade opskrift