Nyheder fra Nike

Intervalløb virker fantastisk på de overflødige kilo

Intervalløb virker fantastisk på de overflødige kiloDet er nu lidt over tre måneder siden at Amilia blev født. På søndag skal vi holde barnedåb og vi glæder os helt vildt til hendes første store dag, hvor vores familie kommer for at fejre hende.Lige nu ligger jeg i vores seng med hende, under min dyne, hvor hun fik lov til at sove efter sidste gang mælk. Hun plejer at vågne kl. 06.00 eller tidligere, men sover stadig og klokken er nu 07.00.

I dag skal vi en smut til Aarhus og afprøve et hold hos crossfit Copenhagen, hvor jeg er blevet medlem. Jeg har længe haft en drøm om crossfit og opdagede at de havde et MOMS hold, så nu er jeg blevet medlem. Kort fortalt er holdet for kvinder der har født, med mulighed for at tage babyer med. Jeg glæder mig vildt og skal nok fortælle nærmere om oplevelsen senere.

Jeg er netop begyndt på intervalløb igen! Indtil nu har jeg lavet metcon med redskaber men holdt igen med intervalløbet, da kroppen lige skulle være helt klar. I sidste uge startede jeg og da jeg skruede tempoet på løbebåndet op kildede det i maven. 😀 Så har man altså savnet det! Jeg har løbet 30/30 (sprint/pause) og 15/15 (sprint/pause) i 15-20 minutter efterfulgt af styrketræning. Skulle der sidde nogle nybagte mødre derude, eller andre som gerne vil forbedre deres form, så er det bare igang for intervalløb virker fantastisk på de overflødige kilo!! Som nybagt mor har man heller ikke oceaner af tid, og en gang interval træning behøver ikke tage mere end 15 minutter. Hvis man ikke har tid til specielt meget træning, så er det altså med at holde pulsen skyhøj når man er afsted.

I øjeblikket har jeg egentlig ikke et behov for at tabe mig, men der skal tilgengæld bygges lidt styrke og muskelmasse op igen, som jeg har mistet. Og så er jeg bare helt statisk når jeg har løbet rigtig stærkt, det giver den vildeste følelse i kroppen af sejr! Især når man på de sidste løb tænker at man ikke kan mere, men alligevel gennemfører. Jeg havde ikke lige et billede fra mit løb, så i fik i stedet et af mig på romaskinen. Intervallerne kan selvfølgelig også laves her. 🙂

♥ 2XU tights her

Indeholder affiliate links

   

14 kommentarer

  • Hej Mette
    Har lige et spørgsmål😊
    Har tænkt i noget tid over hvor mange skridt skal man gå om dagen? Nogen siger 10.000 andre siger at det er ligemeget hvor mange skridt man går.

    Emma

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hej Emma,

      Hvis man vil vedligeholde sin form anbefaler man 10.000 skridt om dagen. Vil man i bedre form kan man stræbe efter flere.
      Færre skridt kan betyde at man kommer i dårligere form, med mindre man dyrker anden motion. 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sophie

    Hvad gør du ved pause? Hopper du op på kanterne? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mine

    hvilke hastigheder har du på løbebåndet ved spurt?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Marie

    Hej Mette

    Jeg kører spurt i 20 sekunder og pause i 40 – 6-8 gange. Kan det gå an?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Det kan det helt sikkert. Efter 5-8 uger kan det være en god ide at variere det, da kroppen vænner sig til den type intervaller du laver. Så hvis du vil blive ved med at rykke dig, kan du lave lidt om i intervallerne engang imellem 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Nanna

    Hej Mette 😊 jeg er så småt begyndt på en lidt hjemmestrikket intervaltræning, hvor jeg spurter 1 minut og dernæst løber i normal tempo i 2 minutter. Hvad mener du, når du skriver 30/30 og 15/15?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Kristina

      Jeg hopper lige med her, da jeg også er i tvivl om hvad der menes 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Sabrina

      Mette må lige rette mig hvis det er, men jeg tror hun mener at hun fx løber i 30 sek og holder pause/sætter tempoet ned i 30 sek.
      Jeg har tidligere med min personlige træner kørt interval hvor jeg har spurter alt hvad jeg kunne i 30 sek og derefter “hoppet” ud på siderne af løbebåndet og på igen. Det var så effektivt og kan anbefales.

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Præcis Sabrina. I øjeblikket løber jeg så stærkt jeg kan i 3o sekunder. Derefter hopper jeg ud på siderne af løbebåndet og holder pause i 30 sekunder. 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Nanna

      Okay tak for svaret, det må jeg prøve! 🙂 men er det ikke hårdt for benene (knæ etc.) at hoppe på og af et løbebånd med så høj hastighed?

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hej Nanna,
      Jeg spurter i 30 sekunder og hopper af løbebåndet og står stille i 30 sekunder. Og det samme bare med 15 sekunder 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.

 

Næste indlæg

Nyheder fra Nike