Sprøde havregrynsboller

I form uden fitnesscenter

IMG_0592

I lørdags spiste jeg frokost med min veninde Helene. Her faldt snakken på om jeg mon ville komme lige så ofte i fitnesscenteret, når vores lille datter ankommer. Det er selvfølgelig nemt at sidde her og være optimistisk, men trænes skal der uanset om det bliver i fitness eller herhjemme. Mine tanker faldt derfor på de forskellige typer træning, jeg kan lave uden et fitness center. Faktisk får jeg også mails fra kvinder der ikke har lyst til at tage i et træningscenter, så måske indlægget også kan være en inspiration til jer der gerne vil i form uden fitnesscenter.

IMG_1273-2
6-Directions sliders er et forholdsvist nyt redskab. Jeg selv fik mit første sæt i sommers, hvor jeg brugte det til at træne en del udendørs da vi boede i Norge og havde en stor træterrasse. Sliders fungerer dog bedst indenfor på trægulv, hvor de nemt kan glide. Man kan lave et hav af kropsøvelser med de 4 sliders, som følger med i pakken. Dog er det begrænset hvor meget man kan øge belastningen, derfor kan jeg godt lide at kombinere træningen med nogle pulsøvelser. Er man nybegynder synes jeg dog de er geniale, da træningen er nem at gå til. Vil i se nogle af øvelserne i kan lave, kan i finde billeder og video indlægget her ‘Hjemmetræning med sliders‘.
6-Direction sliders kan købes her, til 249kr

hjemmetraening-med-trx2
TRX 
har siden jeg tog uddannelsen, været et af mine favoritredskaber. Især til hjemmetræning er TRX’en god, da man træner med egen kropsvægt, men har stor mulighed for at regulere belastningen. TRX’en kommer i en pose og fylder ikke særlig meget. Den har derfor været med mig ud at rejse mange gange. Oftest hænger jeg den under vores trappe, men den kan også bruges over en dør, eller sættes fast med en krop i loftet. Der findes et hav af inspiration til øvelser med trx på youtube. Jeg har vist 10 forskellige øvelser i kan finde her ‘Hjemmetræning med TRX
Der findes forskellige varianter af TRX slynger, den originale er koster 1749kr. Dog kan man sagtens nøjes med en billigere udgave fx denne til 619kr

IMG_9229 2Vægte, kettlebells, bolde osv
Vil du gerne løfte vægte, er der stadig mulighed for at gør det derhjemme. Jeg kan godt lide at bruge lidt forskellige redskaber når jeg træner herhjemme. Især forskellige vægte som kettlebells, vægtbolde og håndvægte da der er mulighed for at lave virkelig mange forskellige øvelser. Med kettlebells kan jeg få pulsen høj, med vægtbolde kan jeg udfordre min core og balance, og med håndvægte kan jeg træne muskelgrupperne isoleret. Kig eventuelt disse indlæg hvor jeg har lavet forskellige programmer klar til brug helkropsprogramunderkropsprogramoverkropsprogram
Du kan finde forskelligt træningsudstyr her

IMG_8238Løb
Jeg har faktisk ikke været vild med løb hele mit liv. Det er først de sidste 4-5 år jeg er blevet tosset med det.
Dog foretrækker jeg at løbe udenfor, hvorfor vi også skal have en klapvogn jeg kan løbe med. (Skulle nogle ligge inde med gode erfaringer her, så meld gerne ind!)  En løbetur er en god løsning for mig, især på dage hvor jeg synes træning virker uoverskueligt. Det er dejligt at komme ud og få frisk luft, og så virkelig det bare så simpelt da jeg ikke skla forholde mig til hvilke øvelser jeg vil køre osv. Indlægget her ‘Igang med løb?‘ er til dig der gerne har fået blod på tanden til at hoppe i løbeskoene.
IMG_3995 2Intervalløb
Er frygtelig hårdt! Men enormt effektivt til vægttab, og til at få en fantastisk forbrændning. Det behøver ikke tage mere en 10-20 minutter, så er tiden knap får man virkelig value for the money. Jeg kan godt lide at lave variation i mine intervaller, enten ved at løbe op af bakke, lige ud eller variere antal sekunder jeg sprinter og holder pause.
Du kan fx sprinte i 30 sekunder og holde 30 sekunders pause og gentage det 10-15 gange. Eller du kan lave pyramideløb hvor du løber ved ca 90% af din maxpuls. Fx 1 min løb/30 sek gang, 2 min løb/1 min gang, 3 min løb/1,5 min gang, 4 min løb/2 min gang, 5 min løb/2,5 min gang og så ned igen så du ender på 1 min løb/30 sek gang.


Indeholder affiliate links

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.

 

Næste indlæg

Sprøde havregrynsboller