30% på NIKE + gratis levering

Når almindelig styrketræning keder mig – funktionelle øvelser

funktionelle øvelser funktionelle øvelser
funktionelle øvelserAt miste motivationen til at træne, ligger mig fjernt. Havde jeg mulighed for det, trænede jeg hellere end gerne to gange om dagen. Realistisk set går der nok MANGE år, før jeg får tid til det igen eller kunne finde på at prioritere det. Af og til tænker jeg på hvor meget livet ændrer sig på kort tid. Både omgivelser, prioriteter og meget andet. For tre år siden trænede jeg to gange om dagen, spiste noget mere anderledes end jeg gør nu, og havde egentlig ikke drømt om at jeg på nuværende tidspunkt ville være hvor jeg er. Livet overrasker heldigvis 😉

Efterhånden har jeg styrketrænet en del år. Derfor kan almindelig styrketræning også kede mig. Squat, pullups, dips, shoulderpress, row, benpress, dødløft, lunges jeg har kørt det hele til uendelighed og i alle varianter. Det føles i hvert fald sådan. Derfor forsøger jeg i øjeblikket at lave flere funktionelle øvelser. Altså øvelser der i min verden også er lidt sjovere og er udfordrende på nye måder. Eksempelvis øvelsen på billedet ovenfor, hvor jeg laver armbøjninger på et ben og på en medicin bold. Jeg har faktisk lavet en lille liste på min iphone med sådanne øvelser, som jeg tænkte jeg ville dele med jer. Ved lejlighed skal jeg nok få dem filmet 🙂

FUNKTIONELLE ØVELSER

♦ Push ups på medicin bold
– løft et ben imen du laver armbøjningerne

♦ Dynamisk planke
– stå i en almindelig planke og løft skiftevis den den ene og anden arm mod loftet, samtidig med at kroppen drejes.

♦ Sælen
– stå i en planke med strakte arme. Placer fødderne på en klud og tag 10-20 skridt frem og tilbage med armene

♦ Push ups med arm løft
– Tag en anrbøjning og stræk herefter en arm foran dig, tag en ny armbøjning og fortsæt.

♦ Handtand pushup
– Armbøjninger imens du står på hænder op ad en væg

♦ Row med håndvægt
– Du balancerer i planken med en arm på en lille bold. I den modsatte hånd har du en håndvægt som du laver row med.

♦ Mavebøjninger med medicin bold
– Kast den op ad en væg (og grib igen)

♦ Squat på bosubold
– Bosubolden ligger med den bløde side ned. Hold en kettlebell ved brystkassen imens du squatter

♦ Battleropes
– Hold et reb i hver hånd og slå skiftevis rebet mod jorden

Byd gerne ind, hvis i har nogle funktionelle øvelser i er glad for. De må gerne være lidt anderledes 🙂
Mit træningstøj er fra Purelime, der snart udkommer med deres nye spring/sommer kollektion som jeg er spændt på at se!

Sponsoreret
funktionelle øvelser funktionelle øvelser

   

1 kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.

 

Næste indlæg

30% på NIKE + gratis levering