Morgenmad til bedre energi

Forkæl dig selv på den lette måde

Skærmbillede 2015-11-05 kl. 16.59.29skyrtips

Her til morgen har jeg fundet nogle nye lette opskrifter, der kan nydes med god samvittighed. Opskrifterne er alle med skyr og er fra Cheasy Skyrtips. Når Lasse kommer hjem i dag, skal han overraskes med en iskaffe med skyr! Min mund løber allerede i vand.

Man skal huske at være god ved sig selv og mad gør mig glad! Især mad der smager lækkert og ovenikøbet er fyldt med protein. Protein optimerer min restitution efter træning og giver en god mæthedsfornemmelse. Skyr er fyldt med protein og siden jeg blev introduceret for det første gang, har køleskabet altid gemt på en bøtte eller to.

Jeg har lige læst at Cheasy søger nogle seje ambassadører, der kan inspirere til at være god ved sig selv!
Det kan være når du er nede og træne, når du laver en lækker morgenmad til dig selv, eller når du bager en sund dessert med skyr. Chancen for at blive ambassadør får i ved at hashtagge med #VærGodVedDigSelv og #CheasyAmbassadør. Se eventuelt videoen for inspiration.


Indlægget er sponsoreret

3 kommentarer

  • Right here is the perfect site for everyone who would like to understand this topic.
    You realize so much its almost hard to argue with you (not
    that I really would want to…HaHa). You definitely put a
    new spin on a topic that’s been written about for ages.
    Wonderful stuff, just great!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sally

    Hej Mette, jeg er fast læser af din blog og har allerede læst tidligere indlæg. Men er simpelthen så frustreret! Jeg står i den situation at jeg gerne lige vil stramme lidt op og tabe 1-2 kilo inden december, så jeg kan nyde godt af alt det usunde. Jeg er normal vægtig.
    Jeg træner ca. 4 gange om ugen, mest løb.
    Men skal jeg helt undgå korn produkter hvis jeg vil tabe mave fedt? Jeg har meget svært ved at få fjernet mit mavefedt, det er altid der det sætter sig! Er havregrød bandlyst? Og rugbrød? Og quinoa? Er vildt forvirret. Og kan du anbefale steder i Kbh hvor man kan få sund takeaway? Er altid på farten.
    Jeg har svært ved at få det hele til at passe sammen med alle de råd som står på nettet rundt omkring. Så please hjælp! Jeg lever ellers rimelig sundt og spiser mange grøntsager og sådan, men maven forsvinder ikke rigtig helt og bliver flad som jeg gerne vil have!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hej Sally.

      Har du læst disse to indlæg?
      http://mettelyngholm.dk/tab-dit-mavefedt/
      http://mettelyngholm.dk/bliver-du-tyk-af-rugbroed/

      Mine bedste tip er at du skal igang med intervaltræning. Har du nogen erfaring med dette?
      Jeg har aldrig oplevet at intervaltræning ikke virker. Så det handler om at få pulsen op.
      Har du svært ved at presse dig selv, kan du investere i et billigt pulsur fra polar.
      Find din maxpuls og sørg for at pulsen er tæt på din maxpuls under intervaltræning.

      Du kan sagtens spise både havregrød, rugbrød og quinoa. En fordel kan være at spise sine kulhydrater om morgenen og til frokost.
      Får jeg kulhydrater om aftenen, er det enten på mit cheatdag eller fordi jeg har trænet ekstremt hårdt. 🙂

      Hvis du er stresset, kan det desuden være svært at slippe af med fedtet omkring navlen.

      Håber du kan bruge mine råd, rigtig god dag! 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Morgenmad til bedre energi