Træningstøj til hverdag

Fødevarer til det sunde køkken

Sponsoreret
Fødevarer til det sunde køkkenVores køkken alrum ligner i øjeblikket en katastrofe. Vi er nemlig ved at lægge nyt trægulv, og i næste uge skal vi have nyt køkken. Det nuværende køkken er derfor revet ned og alt der stod i skuffer og skabe, er sat i flyttekasser. I den anledning har jeg fået samlet alle vores fødevarer til det sunde køkken. Ting som vi stort set altid har på lager, da det så er nemmere at leve sundt.
Nedenfor har jeg samlet lidt close ups og skrevet en lille tekst omkring, hvad jeg bruger de forskellige ting til. Skal i have fyldt jeres lager op kan i bruge rabatkoden METTE, som giver 100kr rabat på siden her
Fødevarer til det sunde køkkenTahini minder lidt om peanutbutter, men har en anden smag og er lavet af afskallede sesamfrø. Vi elsker thai retter og her er det super lækkert at tilføje tahini. Jeg har også brugt tahini til at lave sunde quinoa energi bites.

Peanut butter smager fantastisk i sig selv. Skal jeg have en sund snack, bruger jeg det på bananer, æbler eller smører det på riskiks. Peanut butter kan også bruges i dadelkugler. Jeg elsker ting der knaser og er derfor vild med denne.

Æblemos bruger jeg i flere af mine sunde kage opskrifter. Det giver en lækker ‘våd’ konsistens og tilføjer en dejlig smag, især til tærter. Og så er det bare nemmere med mos på bøtte, fremfor at skulle stå og mose æblerne selv.

Kokosolie indgår også i mange af mine sunde opskrifter. Bl.a min blødende chokolade kage og mine chokolade cookies. Jeg også steger mine protein pandekager i kokosolie. Kokosolie findes også smagsneutral, altså uden kokossmagen, eller med smag af chili eller hvidløg, så det også kan bruges til at steg fx kylling. Kokosolie indeholder mere af det sunde fedt og er derfor at bedre at bruge end smør.

Sukkerfri chokoladeFødevarer til det sunde køkken findes i flere varianter fx mælkechokolade, mørkchokolade og hasselnød. Jeg bruger chokoladen i mine sunde kager, tærter eller i en sund müsli.

Fiber sirup
 smager skønt på pandekager! Og så er det langt sundere end en almindelig sirup, da der kun er 5 g sukker pr. 100 gram. Jeg bruger også fibersirup på min skyr, for at skabe sødme. Som navnet siger er det fyldt med fibre som er gode for fordøjelsen.

Kakao nibs smager skønt i hjemmelavet müsli, i bananbrød,  sunde kager, i grød eller som skyr topping.

Stevia drops er en naturlig kilde til sødme. De indeholder ingen kalorier, sukker eller kulhydrater. Der findes et hav af varianter, alt fra citron, kokos, karamel til mint. Jeg er vild med at bruge dem i min kaffe, da jeg endnu ikke har lært at drikke helt sort kaffe. Man kan også bruge dråberne til at søde med i diverse bagværk eller i et glas mælk.

Fødevarer til det sunde køkken
Bønnepasta til alle der elsker pasta, men gerne vil gøre pastaretterne sundere. Vil man undgå gluten kan man også bruge bønnepasta, som også er rig på protein og fibre sammenlignet med traditionel pasta.

Fødevarer til det sunde køkken
Superfruit laver poser med tørrede bær i forskellige varianter. Jeg er vild med goji og blåbær, men har gerne flere varianter på lager så jeg kan lave min egen nøddeblanding med frugt. De forskellige bær kan også bruges i kager, tærter, i hjemmelavede energibars eller som topping på sukkerfri is.
Fødevarer til det sunde køkken
Nødder og lidt mere tørret frugt. Jeg er vild med macadamian og paranødder og leder faktisk efter et sted i Silkeborg jeg kan købe dem, indtil da må jeg bestille dem online. Som jeg nævnte forleden skal det være kvalitetsnødder, så derfor køber jeg dem ikke hvor som helst. Jeg elsker at spise nødder som snacks og så er de nemme at have med på farten.

2 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.

 

Næste indlæg

Træningstøj til hverdag