Forkæl dig selv på den lette måde

Favorit booty øvelse #1

 

IMG_6744

En af mine favorit øvelser til bagdelen er glute bridge. I videoen laver jeg et drop set, hvor jeg først kører 12 gentagelser med 60kg og efterfølgende 20 gentagelser uden vægt.
Det er altid en øvelse der giver mig ømme balder dagen efter.

Under øvelsen tænker jeg på at spænde i balderne, så meget som muligt. Jeg slipper aldrig spændingen helt. Heller ikke i ‘bunden’ hvor bagdelen rører jorden. Desto mere jeg spænder, jo mere brænder det i musklerne.
Lov mig at i prøver at køre øvelsen! 😉

   

15 kommentarer

  • silje

    Hvad er det for nogen træningsbukser du har på her 😀 Virkelig fede!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Frederikke Flyvholm

    Hej mette

    Jeg plejer at lave den med ryggen hævet på en bænk eller lignende, så jeg ligger i 90 grader når jeg er oppe – Hvad er forskellen?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Camilla s

    Hej Mette. Synes det er lidt svært at se ud fra videoen, hvor du placere stangen henne? Er det på hofte knoglen eller under? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hej Camilla,

      Jeg placerer den under. Ellers ville det gøre for ondt.
      Hvis det gør ondt alligevel, så prøv at sætte en pude på 🙂
      God træning

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sofie A

    Hej Mette!
    Jeg elsker selv denne øvelse! helt klart også min yndlings for bagdelen 😉 Nogle gange synes jeg dog mere den går i baglårene og så kan jeg slet ikke mærke den i min booty (som om den ikke er aktiveret nok) 🙁 nogle ideer til hvad jeg skal gøre anderledes? Jeg plejer at køre squats og sumo squats inden; kan det have noget med det at gøre? Eller er det bare fordi jeg ikke får spændt nok altid?

    Kh Sofie

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hej Sofie,
      Jeg forsøger altid at have god afstand mellem mine ben, derved får jeg bedre kontakt til mine balder.
      Har jeg fødderne placeret for tæt på hinanden, tager min lår også over og laver hele arbejdet.
      Du kan også prøve at lave lidt balleaktiverings øvelser inden du laver øvelsen. Dette for at ‘tænde’ ballerne. Jeg kan lave et indlæg i løbet af ugen med sådanne øvelser. 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Sofie A

      Hej igen! 🙂
      Det plejer jeg faktisk også, jeg kører kick backs (uden vægt) mellem øvelserne, netop for at prøve at aktivere dem, men det kunne være super fedt med et indlæg om dette – du har jo sikkert nogle andre gode øvelser også! 🙂 og næste gang vil jeg prøve at have mere afstand mellem mine ben (troede faktisk det blev bedre hvis der var mindre afstand! hehe).

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Kirstine

    Laver du også hip thrusters? Hvorfor, hvorfor ikke?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Jo jeg laver også hip thrusters, men personligt får jeg bedre kontakt til ballemusklerne ved glute bridge. 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Louise

    Hvilke sko træner du i? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sofie

    Hej Mette.
    Hvilken app eller hvilket program bruger du for at sætte musik over videoen?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Nadia

    Hvor mange sæt? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.

:lion: 
:grinning: 
:grin: 
:joy: 
:smiley: 
:smile: 
:sweat_smile: 
more...
 
 

Næste indlæg

Forkæl dig selv på den lette måde