Glem ikke dine kosttilskud - Zentabox

Få liv i dine baller – øvelser til numsen

Få liv i dine baller - øvelser til numsenFå liv i dine baller - øvelser til numsen
Få liv i dine baller - øvelser til numsen Få liv i dine baller - øvelser til numsenUltimate Ignite sko, Mesh it up top, Powershape sportsbh


Når jeg ikke er i træningscenteret, så sidder jeg en del ned. Mon ikke mange af jer også gør det? Man sidder ned og spiser, i bilen, på arbejde og i sofaen om aftenen. Når man sidder rigtig meget ned, bliver balderne inaktive. Faktisk kan de være svære at få liv i dine baller, hvis man ikke er vant til at bruge dem. I mange tilfælde oplever jeg at folk ikke kan spænde i deres baller, når jeg beder dem om det. Vil man gerne bygge en flot bagdel, er det nødvendigt at kunne aktivere balderne. Og selvom du måske godt kan spænde dem, kan dine både forlår og baglår godt finde på at lave alt arbejdet i fx squat og dødløft. Jeg kender det alt for godt selv, da jeg de første år med styrketræning ikke skænkede mine baller en tanke. Derfor var det kun mine ben der voksede, det var jo ikke meningen!
Har i svært ved at få liv i ballerne, eller synes i ikke der sker noget selvom i træner dem. Så giv dig i kast med et par aktiveringsøvelser, inden du går igang med resten af din træning. I videoen viser jeg tre simple øvelser der kan laves på 5 minutter.

Den første øvelse (se video) er så simpel at det næsten virker skørt, men det virker! Lig på siden, bøj benene og bevæg dine knæ fra hinanden så du danner en åbning. Spænd på livet løs i den øverste balle! Måske man ikke kan se det i videoen, men jeg spænder så meget at balden til sidst ryster. For nogle kan det være en udfordring allerede her at spænde i ballen, men det skal nok komme på sigt. Hold spændingen i 30 sek og skift side. Kør 3 sæt til hver balle.

Anden øvelse (se video) får dine baller til at brænde. Elastikken placeres under fødderne. Ved at lave et kryds og stramme elastikken, får du mere belastning. Tæerne må gerne pege en smule mod hinanden, det hjælper med at aktivere balden. Tag så store skridt som elastikken tillader og 10 til hver side. Kør 3 sæt til hver side.

Tredje øvelse (se video) minder om nummer to. Elastikken placeres nu om dine knæ. Jeg bruger en tynd elastik og strammer den til ved at lave en ekstra cirkel om det ene knæ. En bredere elastik gør hurtigt belastningen så stor, at mine lår laver arbejdet. Placer bagdelen så du laver en ’squat’, bliv nede og gå 10 skridt til hver side. Tæerne kan igen pege en smule mod hinanden, da effekten således bliver større. Kør 3 sæt til hver side.

De tre øvelser er desuden også venlige for dem der er gravide 😉

Når du har fået liv i dine balder, kan du køre mine forskellige varianter af dødløft som alle er gode til at bygge balder se her. Eller mine favorit booty øvelser se her, eller her.

   

20 kommentarer

  • Ida

    Hvor er videoerne?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Så er videoen der igen.. Den var forsvundet på mystisk vis!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Manon

    Jeg kan heller ikke finde vidioen

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Louise

    Jeg kan heller ik få videoerne frem ?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Ditte

    Hej Mette ☺ hvor ser man videoen 😂🙈 jeg kan åbenbart ikke finde den

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Laila

    Hvor er elastikkerne købt henne? Synes ikke jeg kan finde dem nogen steder :).

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sophie

    Hej Mette. Jeg har nu brugt disse øvelser de sidste 4 gange jeg har trænet ben. De virker helt vildt godt for mine balder og jeg kan mærke en stor forskel allerede nu. Jeg har nemlig haft svært ved at spænde ordentligt i dem når jeg træner, så derfor er jeg meget glad for de tre øvelser. De kan helt klart anbefales 🙂
    Mvh Sophie 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hvor er det super godt at høre Sophie! Dejligt du lige giver feedback.
      Jeg håber du får de bedste baldetræninger fremover 😉

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • kathrine

    Davs Mette.
    Fantastiske øvelsr! Men hvad hedder musikken i videoen, det lyder virkelig godt og godt til trænin 🙂

    Med venlig hilsen Kathrine.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Lise

    Hej Mette. Tak for en super inspirerende og spændende blog. Jeg har glædet mig til det her indlæg og prøvede øvelserne i dag, fordi jeg har problemer med at få venstre side ind i kampen. Det gik rigtig godt, og jeg vil helt sikkert tage øvelserne med fremover. Tak for tips😊

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hej Lise,
      Hvor er det godt at høre. Jeg er glad for at du havde succes med øvelserne! 🙂
      Tak fordi du læser med. 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Melissa

    Hey! Sindssyg lækker blog!

    Jeg har 2 spørgsmål – det første er, bruger du handsker? Fordi jeg er begyndt at opleve at få hård hud på hænderne efter fitness, hvilket jeg ikke har lyst til – men jeg ser sjældent, måske en gang, at en person har haft handsker på oppe i fitness centeret..

    Derudover – Jeg træner 5 gange om ugen i fitness (plus minus 1,5 time). Jeg vil ikke blive større men bare tonet/slank – er der noget specifikt mad, som jeg så skal undgå? For ikke at blive for stor/trænet/opbygge for store muskler 🙂

    Mvh

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hej Melissa,
      Jeg har helt overset din kommentar.
      Da jeg startede med at styrketræne brugte jeg handsker. I dag har jeg lidt hård hud på tre små punkter i hver hånd, men jeg tænker ikke over det overhovedet. 🙂

      Der er ikke som sådan fødevarer du skal undgå for at blive stor. Hvis du spiser sundt og varieret responderer du på den type træning du laver. Måske du kan prøve at læse dette indlæg http://mettelyngholm.dk/?s=gentagelser Jeg tror det kan give lidt afklaring.

      Jeg beklager for det sene svar, men det er vel bedre end aldrig 🙂

      Rigtig god weekend fra mig 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Pernille

    Hej Mette tak for disse øvelser og det må jeg absolut prøve for mine lår vokser og vokser og jeg kan ikke rigtig få min booty med

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Det var så lidt! Det har fungeret enormt godt for mig. Har netop haft samme problem 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.

 

Næste indlæg

Glem ikke dine kosttilskud - Zentabox