Trænings inspiration

Er det vigtigt at sætte sig et mål?

Sponsoreret
MLY_8146

1 MLY_8166Adidas løbejakke, Adidas Essential Fun sko, Adidas vandflaske, Adidas gymnastikpose (tilsvarende)
Har du sat dig et mål med din træning, eller træner du bare for at holde dig igang? For nogle år siden havde jeg helt specifikke mål med min træning. Mål der var udpenslet ned til mindste detalje, og som jeg arbejdede på hver eneste dag. Jeg konkurrerede i bikini fitness på daværende tidspunkt, og derfor var alle mål med fokus på at se ud på en helt bestemt måde. En bestemt størrelse på mine lår i forhold til min overkrop. Skuldrene skulle være store og runde, samt fedtprocenten i bund. I dag må jeg indrømme at jeg bliver lidt ‘træt’ når jeg tænker på det. Jeg elsker stadig at være aktiv og lever sundt, men jeg har ikke på samme måde mål der er så specifikke. Er det vigtigt at sætte sig et mål? Det tror jeg det er for mange, inklusiv mig selv. Ved at sætte mål arbejder jeg i en bestemt retning, i stedet for at famle i mørke. Giver det mening? Mine træningsrelaterede mål er bare anderledes end tidligere. Selvom jeg stadig gerne vil have mere fylde på bagdelen, handler det mest af alt om, at have det godt i min krop. En følelse træning giver mig uanset om jeg så træner med vægte, løber en tur i skoven, træner med kropsvægt i TRX’en herhjemme eller power walker. I dag træner jeg de ting jeg godt kan lide at træne og som jeg har lyst til. Tidligere trænede jeg de ting der gav mig et helt specifikt udseende.

Mine mål
• Mere fylde på bagdelen (graviditeten har spist min numse!)
• At træne minimum 3 gange i ugen (da jeg ved det giver mig energi og godt humør)
• Opstart på interval løb igen, efter 8 ugers tjek ved lægen (det hårdeste jeg ved, men følelsen i kroppen bagefter er fantastisk)
• At holde mig slank med tonede muskler (det er sådan jeg føler mig bedst tilpas i min krop)

6 kommentarer

  • Malene

    Hej Mette.
    Tak for dit svar ✌🏼️☺️
    Tænker at du har helt ret – det er nok meget individuelt. Men så vil jeg også blot forsøge at lytte til min krop og ikke være for bange for det, bare fordi der ikke er gået 8 uger. Det er jo også fantastisk at komme igang med at være aktiv – især fordi det giver god energi til at passe en nyfødt ✌🏼️😴
    Du er hvertfald en stor inspiration, selvom aktivitetsniveauet her ikke når dig til sokkeholderne 😃👏
    Håber du nyder din skønne datter.
    Malene

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hej Malene,
      Selv tak! Det er nemlig skønt at holde sig igang. Jeg synes det giver mig ekstra energi, hvilket bestemt kan bruges når man er oppe flere gange om natten 😉
      Rigtig god træning! Og håber også du og det lille nye familiemedlem har det fantastisk!
      God weekend fra mig 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Cecilie

    Hej Mette 🙂
    Tak for en god blog, det er en fornøjelse at læse med. Du er simpelhent for sej! 🙂
    Har du et link til dine Adidas tights? Hvor kan de købes henne på nettet? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Selv tak Cecilie, dejligt du følger med! 🙂 Jeg købte dem i sin tid på sportamore, men kan desværre se de ikke er derinde mere.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Malene

    Hej Mette 🙂
    Hvordan ved du, hvad du “må” træne her inden 8 ugers tjekket? Jeg har selv lige født for 3 uger siden og føler at kroppen er klar til at komme igang igen, men jeg er lidt tilbageholdende fordi jeg har hørt man ikke må så meget før de 8 uger er ovre.. Hvordan har du fundet ud af hvad der går og hvad der er no-go? 🙂
    //Malene

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hej Malene,
      Ingen kender min krop bedre end jeg og jeg er meget kropsbevidst, derfor lytter jeg til min egen fornemmelse.
      Man er selvfølgelig nødt til at sætte en generel grænse for hvornår man må begynde, da kroppe er meget forskellige. Ved at anbefales de 8 uger, er man sikker på at alle (trænet som utrænet) er klar igen. Det ville være et værre bøvl, hvis folk ville rende og tjekkes hele tiden de første 8 uger, for om de nu var klar eller ikke klar. Jeg begyndte at træne igen, da jeg min krop har det fantastisk. Jeg har ikke noget problem med at spænde i bækkenbunden overhovedet, jeg bløder ikke længere og har ingen gener fra fødslen. Det er klart at jeg ikke er startet med fuld belastning, og i valget af øvelser tager jeg hensyn til hvad min krop har været igennem. Langt de fleste vil jeg anbefale at vente de 8 uger, netop da det kan være svært at vurdere for andre om de er klar. 🙂
      Rigtig god dag 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Trænings inspiration