5 små prioriteter i Maj

Det gælder om at få noget ud af sin træning

Det gælder om at få noget ud af sin træningDet gælder om at få noget ud af sin træning Det gælder om at få noget ud af sin træningDet gælder om at få noget ud af sin træning Det gælder om at få noget ud af sin træning Det gælder om at få noget ud af sin træningDet gælder om at få noget ud af sin træningHold fast hvor er jeg lykkelig for farven på væggen, den er helt enorm smuk og giver noget sjæl til vores lille træningsstudio. Vi har brugt kalkmaling, og gjorde det til et lille weekend projekt Lasse og jeg. Det kan i få hele historien om i et andet indlæg. For som billederne hentyder til, skal indlægget her handle om træning.

Siden kalenderen sagde 2018 har mine uger bestået af 3 træningspas, hvilket er den laveste træningsvolumen siden 2013. Det har irriteret mig at tiden ikke er til mere, men for at være realistisk så ER der bare ikke mere tid, for jeg har masser af andre ting at se til. Det handler altid om prioriteter, men jeg holder fast i at træning ikke skal gå udover min arbejdstid, og helst heller ikke min tid med Lasse og Amilia. Så jeg er vel kommet dertil hvor jeg prøver at acceptere er tre træninger er nok.

Det er ikke fordi jeg er utilfreds med min form, den er som den skal være. Jeg ønsker blot at vedligeholde, føle mig stærk og sund. Mine træningsabstinenser kommer sig nærmere af, at jeg ved det gør noget godt for mig, både krop sjæl og hovede. Det er lidt som kærlighed, man kan vel ikke rigtig få nok?

Nå nok om mine abstinenser, i stedet vil jeg hæfte mig ved en lille samtale jeg havde forleden med en anden mor. For som forældre bliver man alt andet lige langt mere effektiv, og hvad angår træning så gælder det om at få noget ud af sin træning. Mine træninger er typisk bygget op omkring en styrkedel, og en slags metcon/interval del. Alternativt skifter jeg mellem styrke og puls øvelser gennem hele træningen. Fx squat og battlerope. Som i kan se på billederne ovenfor, så er der masser af øvelser som holder pulsen høj, noget jeg virkelig godt kan lide.
Hele kroppen trænes hver gang, for skulle jeg bruge mandag på ben, tirsdag på skuldre, lørdag på bryst så mangler jeg stadig en masse muskelgrupper når ugen er omme. Desuden har min krop slet ikke brug for 10 øvelser til samme muskel, det er slet ikke det ‘look’ jeg søger. At min træning har ændret sig, har gjort mig mindre bred og knap så muskuløs, men jeg synes det er langt pænere nu når jeg kigger tilbage.
Min pointe er vel bare at det handler om at investere den tid man har rigtigt. Selvfølgelig skal der også være plads til en knap så hård træning, hvis energien ikke er der. Men det nytter ikke noget at bruge 3 ugentlige træninger på ikke at få sved på panden. Måske i kan bruge det til inspiration til jeres egen træning. Et lille tip, lad telefonen blive hjemme eller i skabet under træning. Og er du og din et par  sludrechatoller, så få snakket ud inden i går igang. 😉

bf7d5240-9162-42a8-bebe-f8c7de9c9ff9

   

2 kommentarer

  • Ja det er helt utroligt som ens holdning til hvor meget tid til træning man har, ændrer sig når man bliver mor! Jeg gik også i træningscenteret 5-6 gange om ugen tidligere (skulle altid derned juleaften og nytårsaften!) og nu bliver det til 4×25 minutter hjemme i stuen, ofte afbrudt af en datter der lige skal se hvad mor laver

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Det er sjovt du nævner det. Jeg trænede også altid juleaften og nytår før Amilia.
      Egentlig kunne jeg slet ikke se nogen grund til ikke at tage afsted og havde aldrig forestillet mig det skulle være anderledes.
      I dag vil jeg gerne have mest mulig tid med hende 🙂 Og da især på de dage.

      Tak for dit input. og Rigtig god dag. Håber du nyder solen 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.

:lion: 
:grinning: 
:grin: 
:joy: 
:smiley: 
:smile: 
:sweat_smile: 
more...
 
 

Næste indlæg

5 små prioriteter i Maj