Mit nye pulsur og hvorfor træne med pulsur

Nyt spændende dansk proteinpulver

dansk proteinpulverdansk proteinpulverHer kommer et indlæg om et produkt, jeg har glædet mig meget til at fortælle jer om. Et super protein tilskud fra en ny dansk virksomhed, som jeg har fået lov til at være ambassadør for de kommende måneder. EZYPRO10 adskiller sig fra andre protein tilskud jeg hidtil har brugt, ved at det er gluten- og laktosefrit. Altså kan det benyttes, selv hvis man ønsker at undgå disse ting.
EZYPRO10 har lanceret forskellige nytænkende produkter, som jeg løbende vil evaluere og give jer et indblik i hvordan jeg bruger i forbindelse med træning og livsstil. I dag handler det om en af mine favoritter nemlig deres Moringa protein shake, som jeg har liggende i tasken til efter mine træninger.

Mine træninger varierer meget i øjeblikket, da det skal passe til mit liv som mor på ‘deltidsbarsel’. Det bliver til alt fra løb, styrketræning i fitnesscenteret, intervalløb i skoven eller på løbebånd, TRX træning i hjemmet, træning med kropsvægt eller med det udstyr jeg har herhjemme. Uanset træning er en fællesnævner, at jeg altid får et proteintilskud bagefter og sådan har det været siden jeg begyndte at styrketræne. For mit vedkommende gælder det om at give kroppen protein, så jeg efter en træning er godt dækket ind i forhold til at restituere. Protein efter mine træninger har være aktuelt, siden jeg satte mig ind i hvor vigtig kosten er i forhold til at få resultater med sin træning. Jeg prioriterer generelt protein højt i min kost, da det giver mig bedre mæthed og derved stabiliserer min trang til søde sager. Skærer jeg ned på protein betyder det ofte, at jeg er mere tilstrækkelig til at vælge knap så sunde fødevarer i løbet af dagen. Udover at Moringa shaken indeholder 30 g protein, er den rig på 90 forskellige vitaminer, mineraler og antioxidanter. Den indeholder bl.a A, C, E, B1, B2, B3, B5, B6, B9, samt fibre, calcium og zink. Og så er den fri for aspartam og er vegetarisk. EZYPRO10 er dansk proteinpulver, som er godkendt af miljø- og fødevareministeriet, hvilket jeg synes er vigtigt at nævne da de danske regler så vidt jeg ved er ret strenge. Derfor er der produkter som sælges i vores nabolande, som ikke bliver godkendt til salg i danmark. Det siger altså lidt om kvaliteten.

En ting jeg er vild med er den miljøvenlige emballage, som ingenting fylder i tasken. Jeg har efterhånden smidt de første 70 plastik shakere/drikkedunke ud, som jeg har glemt at skylle efter træning og som dagen efter lugter FÆLT! Har i prøvet det, altså at glemme en slat proteinshake?!

Sidder i med nogle spørgsmål med hensyn til at bruge protein pulver i forbindelse med træning, så skriv dem endelig til mig i kommentarfeltet. Jeg hjælper gerne så godt jeg kan!
Hov og så vil jeg lige nævne, at for hver shake man køber doneres 1kr til læger uden grænser. Sikke et super arrangement! Som sagt har jeg fået lov at være ambassadør for produkterne de næste måneder, så der kommer helt sikkert nogle flere indlæg med spændende produkter og en evaluering af dem. God aften fra mig!

Sponsoreret

 

5 kommentarer

  • Jeanette

    Ved du om det er ok at indtage mens men er gravid?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Tanja

    Jeg er også lidt i tvivl om, hvorvidt proteinpulver (og evt. andre kosttilskud) er relevant for mig. Jeg træner 2-3 gange om ugen i ca en time på nuværende tidspunkt, men vil starte på et styrketræningsprogram der kræver at jeg træner mindst 3 gange om ugen i mindst en time…
    Vil du altid anbefale proteinpulver? Eller vil det være unødvendigt for mit vedkommende?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Patrick

    Udfra billedet kan jeg se at der er en WHEY og en ISO WHEY, hvad er forskellen på dem og hvad er fordel/ulemperne ved den ene fra den anden? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Patrick

    Udfra billedet kan jeg se at der er en WHEY og en ISO WHEY – kan du forklare i korte træk hvad forskellen er og fordel/ulemper for dem? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Ida

    Jeg træner ca tre gange i ugen a en times varighed og ellers går jeg hjemme på barsel, forsøger at lave nogenlunde sundt. Men ikke altid det lykkedes. Min PT mener ikke at det er nødvendigt med proteinpulver efter træning. Hun mener slet ikke at man har behov for at meget protein. Og hvis jeg endelig mener jeg skal have lidt efter træning, så burde lidt hytteost eller skyr være rigeligt. Hvad tænker du om det? Er proteinpulveret bare penge ud af vinduet, når man ikke er mere aktiv? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Mit nye pulsur og hvorfor træne med pulsur