Ting jeg gerne vil være bedre til

Crossfit CPH MOMS + Konkurrence

Crossfit CPH MOMSCrossfit CPH MOMSCrossfit CPH MOMSCrossfit CPH MOMS
Som lovet skulle i have et indlæg om min oplevelse med Crossfit CPH i torsdags. Holdet jeg var på hedder MOMS, og er et forholdsvis nyt hold hos Snedkeriet i Aarhus. Som navnet hentyder til er det et hold for mødre med deres babyer. Genialt! Træningen varede 1,5 time, så der var god til til både at få trænet og sørget for Amilia undervejs. For enden af lokalet var der lavet et baby område, hvor de små kunne lege, eller ligge og pludre imens vi andre fik sved på panden. Nogle havde også barnevognen med og en babyalarm om halsen, og således kunne babyerne også ligge og få en formiddagslur. Blev en baby sulten, var der selvfølgelig også tid til lige at få en tår!

Magnus som var instruktør på holdet var far til én af de små. Han var super dygtigt til både at svinge pisken og sætte mødrene igang, og samtidig have et øje på de små kravlende størrelser! Under træningen blev der ikke spillet høj musik og niveauet var tilpasset så alle kunne være med uanset erfaring og form.
Eftersom jeg ikke rigtig har stiftet bekendtskab med crossfit før, var jeg ret spændt på dagen og havde glædet mig rigtig meget. Man har måske en forestilling om, at alle der går til crossfit er hakket ud af granit og minimum løfter 150kg i hver øvelse, samtidig med at de brøler af lungernes fulde kraft. Dem er der sikkert også, men der er bestemt også en masse andre. Alt fra høj, lav, tyk, tynd, ung, gammel og ja mor med baby. Træningen vi lavede var både sjov og hård. Efter opvarmingen startede vi ud med en slags leg, som gav en rigtig god stemning inden træningen rigtig blev skudt igang. For en som mig som oftest træner alene, synes jeg det var fedt pludselig at være en del af et hold, hvor man hurtigt får et smil og et grin med på vejen!

Skulle der sidde nogle derude som har fået blod på tanden til at prøve crossfit cph moms holdet, så er det bare at springe ud i det. Man behøver ikke at have trænet før, hverken crossfit eller bare sådan generelt. Alle øvelserne vi lavede kan udføres på forskellige niveauer. Fx startede vi ud med bulgarian split squat (2. øverste billede), som kan laves med eller uden vægte, eller med baby 😉
En god ting ved at melde sig på et hold, er selvfølgelig også at man kan få hjælp til teknikken.

Konkurrence
I kan deltage i en super fed konkurrence, hvor præmien er 2 måneders gratis træning til Crossfit Copenhagen. Der er i alt 16 centre i hele landet, og et medlemskab virker til dem alle. Hvis du vil deltage skal du tilmelde dig deres nyhedsbrev her. Crossfit Copenhagen trækker i alt 40 vindere!!! Jeg gentager lige – 40 vindere! Det er altså virkelig mange. Så vil du igang med træning der er super effektivt, giver dig smil på læben, gør dig sundere og stærkere så synes jeg du skal deltage i konkurrencen.

I kan læse mere om Crossfit Copenhagen på deres facebookside her
Sponsoreret
Crossfit CPH MOMSCrossfit CPH MOMSCrossfit CPH MOMS
Crossfit CPH MOMS

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Ting jeg gerne vil være bedre til