Stærkere end Cancer

Brækfornemmelser


IMG_7299
intervalforpustetIMG_3995 2IMG_3978
Eftermiddagen igår stod på en bentræning. 10 forskellige øvelser 4 sæt af hver, klaret på 60 minutter. Vi var godt tilfredse da vi gik ud af Elixia med rystende ben.

Da vi kom hjem havde vi stadig træningstøjet på, og besluttede os for at afslutte med nogle intervalløb op ad bakke. Vi skulle alligevel ud for at lufte hund.
Det blev til 10 sprints hvor vi gav os til max! Føj for den lede hvor var det hårdt.
Jeg så både stjerner og fik brækfornemmelser efter hvert løb! Flere gang måtte jeg stå helt stille, i frygt for at jeg ellers ville kaste op.

For at udfordre os selv tog vi en gymboss med, så vi kunne tage tid på vores sprints.
Det motiverer mere end man tror! Først og fremmest ville jeg ligge så tæt på Lasses tid som muligt, og for det andet forsøgte jeg at forbedre min egen tid for hvert sprint.
Dog måtte jeg indse efter 6 sprints, at min tid begyndte at gå den forkerte vej. Kroppen var træt og efter sidste løb var jeg bogstaveligtalt FÆRDIG!!!

Kroppen kan presses langt mere end man tror. Træning er et mental game. Under mine sprints kunne jeg det ene øjeblik tænke “Jeg giver op!”, fordi det var så vanvittigt hårdt. Jeg nåede alligevel ogå at tænkte “NEJ!”, og i samme sekund løber man hurtigere.
Det er når man presser sig selv, man skaber resultater!

Er i gode til at presse jer selv, eller har i en makker der kan presse jer?
Når jeg træner alene bruger jeg ofte min gymboss til at presse mig.
I kan læse et indlæg om den her.

7 kommentarer

  • Carina Kahl

    Hej Mette, super fed blog, elsker den 🙂
    Jeg tænkte på om du ikke vel lave et foreslag til en overkropstræning som er ligeså modbydelig som bentræning. Den er nemlig rigtig lækker at kører i weekenden når man har lidt ekstra tid og ja..! Det er fandme hårdt, på den gode måde 🙂
    Kh Carina

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hvor bor I henne? Det ser mega hyggeligt ud!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Signe

    Hej Mette! Hvad var det for nogle benøvelser du lavede? :smiley:

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hej Signe,

      Jeg kørte følgende to giantsets:

      Walking lunges 16 stk
      Goblet squat 12 stk
      Back squat 8 stk
      Deadlift 8 stk
      Calf raise 12 stk
      60 sek pause, gentages 4 gange så du i alt får fire sæt

      Glute Ham Raise 12 stk
      Glute bridge 12 stk
      Walking lunges 12 stk (denne gang med stop mellem skridt)
      Leg press 12 stk
      Leg extensions 12 stk
      60 sek pause, gentages 4 gange så du i alt får fire sæt

      🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Stine Korup

    Hej Mette
    Kunne du vise hvilke ben øvelser du lavede? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Hej Stine,

      Jeg kørte følgende to giantsets:

      Walking lunges 16 stk
      Goblet squat 12 stk
      Back squat 8 stk
      Deadlift 8 stk
      Calf raise 12 stk
      60 sek pause, gentages 4 gange så du i alt får fire sæt

      Glute Ham Raise 12 stk
      Glute bridge 12 stk
      Walking lunges 12 stk (denne gang med stop mellem skridt)
      Leg press 12 stk
      Leg extensions 12 stk
      60 sek pause, gentages 4 gange så du i alt får fire sæt

      Næste gang jeg træner ben, kan jeg tage billeder af de øvelser jeg laver.
      Eller kan du se en bentræning her http://mettelyngholm.dk/?s=bentræning

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.

 

Næste indlæg

Stærkere end Cancer