Et lille mirakel

6 tips til den nybagte mor der vil træne

Annonce for Bodystore
6 tips til den nybagte mor der vil træne

Som mor til småbørn og især som nybagt mor, kan man have de bedste intentioner om at skulle træne. Det er bare ikke altid lige nemt at komme ud af døren, det ved jeg fra mig selv. I nogle perioder er det nemmere end andre, men uanset er det altid godt at være ordentligt forberedt. Så her får i et par råd og tips med på vejen.

Sleepcarrier

En verdens klasse investering hvis i spørger mig. I den kunne jeg bære Amilia rundt i træningscenteret. Nogle gange sov hun under hele træningen, andre gange lå hun og holdt øje med mig. Efter en god portion indtryk i træningscenteret, var hun drøn træt og sov en god lang lur. Sleepcarrieren er heller ikke til at undvære derhjemme, spørg selv Line som jeg har haft i røret her til formiddag. Den er allerede et kæmpe hit hjemme hos dem.

Kettlebells til hjemmetræning

Nogle gange er det uoverskueligt at skulle ud af døren, når håret er fedtet og pulsetasken skal pakkes med alt for mange ting. Bestil nogle kettlebells, så træningen kan klares hjemmefra. Så sparer man desuden tid på transport. Måske kan man lige nå en træning imens den lille sover. Det er jo heller ikke sjovt at stå i fitness world med en skrigende baby.

Højtaljede træningstights

Selvom det nu er 1,5 år siden jeg har født, så knuselsker jeg stadig til højtaljede træningstights i seamless. Uanset om maven buler efter graviditet, for mange kager, oppustethed eller hvad det nu er. Så er højtaljede bare rare at have på. De strammer ikke dumme steder og er super komfortable. Så ikke noget ødelagt humør, fordi de dine tights gnaver ind i sidedellen.

Et træningprogram

Hav et program liggende, du hurtigt kan gå igang med. Skal du først til at tage stilling til hvad du skal træne, spilder du kostbare minutter. Med et program kan du bedre arbejde målrettet.
Jeg har fundet lidt til jer i kan vælge imellem. Træningsprogram til efter graviditet, træningsprogram til hele kroppen, overkropsprogram, 20 minutters cirkeltræning, hjemmetræning med TRX

Ammevenlig sportsbh

Jeg mindes stadig en træning i fitness world, hvor Amilia ud af det blå var hungrende sulten. Det var praktisktalt umuligt at amme hende, med min normale sportsbh. Hun skreg kun højere og mor her fik mere og mere sved på panden. Skaf en ammevenlig sportsbh. Jeg brugte bl.a en fra puma, som kunne åbnes foran. Den var ikke lavet til det formål, men det fungerede godt.

Energidrik

Ammer du ikke mere, så hav en energidrik klar i køleskabet, eller kaffen klar. Jeg var træt meget af min barsel, men insisterede på at træne. Havde jeg ikke haft en energidrik på køl, var 1/3 af træningerne nok aldrig blevet til noget. Lasse påpegede af og til at jeg burde lægge mig og sove istedet, men det fungerede ikke. Jeg har aldrig været god til at sove om dagen, og når jeg lagde mig så kørte tankerne rundt. Så kunne jeg jo lige så godt træne, det gjorde mig endda mindre træt. Jeg har linket til en energidrik fra nutramino som forhandles hos bodystore. Min favorit er mojito eller orange.

Og husk så lige at selvom vi gerne vil være supermoms, så er helt okay at smide håndklædet i ringen engang imellem. For mit vedkommende gav træning mig mere energi, bedre humør og dybere søvn om natten. Så jeg forsøgte virkelig at gøre plads til at være aktiv nogle gange i løbet af ugen. Det krævede lidt tilvænning at acceptere, at nogle dage blev det 15 minutter fire gange om dagen, og andre gange måtte jeg køre retur fra træningscenteret efter 20 minutter. Men lidt er bedre end ingenting, både for krop og sind.

4ed759d6-e6b3-4f34-8bb2-bc4f2db82d66-2

   

1 kommentar

  • Line

    Ja! Sleep carrieren er GULD værd – aner ikke hvad vi skulle gøre uden 🙂 Og du har så ret i de andre 5 tips, de er spot on og passer i hvert fald også hos mig 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.

 

Næste indlæg

Et lille mirakel