Protein Smoothie på 3 min

5 træninger med Gymboss

IMG_3833
gymbossgymboss 2
IMG_3832

Har jeg introduceret jer for min lille træningsmakker Gymboss miniMAX?
Jeg husker det ikke i hvert fald, så nu får i et indlæg om min træningsfætter.
En gymboss er et fantastisk træningsredskab, hvis man godt kan lide at blive holdt lidt i ørerne. Gymbos’en kan nemlig indstilles til at holde styr på tiden når du træner.

Eksempelvis kan i på billedet ovenfor se, at der står 12 sek og nedenunder står der 8 sek.
Dette passer til et intervalpas jeg kører på en spinningcykel. 12 sek hvor jeg cykler så stærkt jeg kan og 8 sek hvor jeg cykler langsomt. Dette gentager jeg 60 gange (svarende til 20 min). Når den skifter mellem de to intervaller kan man indstille den til at bippe og vibrere. Når jeg cykler har jeg ofte musik i ørerne, så derfor er vibrations funktionen helt genial, da jeg ikke kan høre lyden.

Gymbos’en kan selvfølgelig indstilles, til alle de forskellige intervaller du kan forestille dig. 1-2-3 intervaller, stopur og andre funktioner. Og så kan du sætte den fast på tøjet!

HIIT Træning 

Øvelse Sæt Tid/sek Pause/sek
Sjippetov 7 20 15
Jumpsquat 3 20 20
Burpees 3 20 20
Kettlebell swing 3 20 20
Battle rope 3 20 20
Englehop 3 20 20


Intervaltræning
30 sek x 1 Jogging
20 sek x 1 Sprint
10 sek x 1 Pause

Gentag 10 runder


Styrketræning (20 sæt på 30 minutter)
Der er 1440 minutter på en dag. Det betyder at du i hvert fald har 30 minutter til en workout!
Sæt gymbos’en til 1,5 minut x 20 sæt (giver 30 min). Hver gang din gymboss bipper, er det tid til at starte et nyt sæt. Jo hurtigere du gennemfører dit sæt, desto mere pause har du inden du igen skal arbejde.

Øvelse Sæt Tid/sek Pause/sek
Pull down close grip 4 90 ?
Bench press 4 90 ?
Shoulder press 4 90 ?
Facepull 4 90 ?


Fullbody cirkeltræning
En gymboss kan også indstilles til at huske flere intervaller end tre. Kører du en fulbody cirkel træning, kan du sagtens indstille den til 14 forskellige øvelser med forskellig tid til hver øvelse. Desuden kan man gemme alle sine workouts på gymbos’en, så du kan bruge dem igen og igen.

Øvelse
Bench press* or pushups – max in 60 sek
Squats – max in 60 sek
Pullups or pulldowns – 60 sek
Bike or jog – 3 min
Military press* – 60 sek
Lunges – 60 sek each leg
Bicep curls – 60 sek
Bike or jog – 3 min
Tricep extensions.- 60 sek
Leg ext – 60 sek
Leg curls – 60 sek
Situps – 120 sek
Crunches – 120 sek
Stretch
*Choose light weights for max reps


Udtrækning på 5 min
Udstrækning virker afstressende og får kroppen til at slappe af efter træning.
Jeg prøver altid at opfatte udstrækning som en træning i sig selv, da jeg oplever at det har stor indflydelse på mine resultater. Og hvem vil ikke gerne være mere smidig?

Indtil gymbos’en til at tælle ned fra 60 sekunder x 5.
Kør 5 forskellige udstræknings øvelser igennem eksempelvis disse.

Jeg har fået fingrene i min gymboss på deres eget site her.
Prisen er 130kr + 30kr i porto.

   

2 kommentarer

  • Maia

    Hej!

    Hvor lang tid tog leveringen og hvad med batteri tiden? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mette Lyngholm

      Jeg bestilte to og fik dem ca. 10 dage efter. Batteriet holder ca. et år af gangen og jeg bruger mine mange gange om ugen.
      De bruger et almindeligt batteri (de små som også sidder i en fjernbetjening) 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Protein Smoothie på 3 min