Go kart med veninderne

5 tips til dit vægttab

IMG_1846

Nedenfor finder du 5 tips til dit vægttab. Vi er alle forskellige, men uanset krop, alder, køn tror jeg de fleste vil kunne bruge de forholdsvis simple tips.

Rygrad som en regnorm
Vægttab er ikke raketvidenskab, derimod handler det om at have rygrad.
Beslutter du dig for at tabe dig, nytter det ikke at du har rygrad som en regnorm.
Jeg oplever ofte at omgivelserne er en stor udfordring for mine klienter, og kender det også fra mig selv. Dog minder jeg mig om, at jeg ikke mødes med mine veninder for at spise den mega lækre dessert, der var på menuen hos min veninde i lørdags. Nej jeg mødes med dem for at være social og for være sammen med dem. Havde jeg ikke denne tankegang i perioderne op til mine bikini konkurrencer, ville jeg have ondt af mig selv hele tiden.

Skær ned på kulhydraterne
Pasta, ris, kartofler, brød det hele smager fantastisk og vi danskere bygger mange af vores måltider op omkring disse kulhydrater. Er du ude efter et vægttab så prøv at skære ned på indtaget af disse. Får du store mængder kulhydrat, vil kroppen ikke kunne nå at forbrænde hele dit depot i løbet af dagen og derfor kan du opleve at tage på.
Det er forskelligt fra person til person, hvor godt vi responderer på kulhydrat. Desuden har det en afgørende betydning, hvor aktiv du er i løbet af dagen, men er du ude efter et vægttab er der altså noget at komme efter her!
En godt tip er at undgå kulhydrat efter kl. 16.00.

Drop de søde sager
Der er ingen tvivl om at bland selv slik, går lige i hjertet på mig! Både mig og min kæreste elsker at blande en kæmpe pose og ser altid frem til vores planlagte slikaftener. Dog undgår vi så vidt mulig sukker i hverdagen, og prøver at nøjes med en slikaften hver 14. dag. Til gengæld kan jeg love dig for, at vi blander mere end 500 gram når det så endelig er sliktid.

Sukker og vægttab går desværre ikke hånd i hånd. Prøv eventuelt at lave lidt regler om, hvornår det er okay at få sukker. På den måde er der mindre chance for at du bukker under for sukkertrangen, når den lille sult melder sig. Personligt oplever jeg altid at crave sukker endnu mere, dagen efter sukkerindtag. Dette er én af årsagerne til, at jeg kun får det hver 14. dag.

Find på andre løsninger som tilfredsstiller den søde tand
Savner du de søde sager, så find hellere sundere alternativer. Der er massere af muligheder tag evt. et kig på proteinopskrifter.dk eller theproteinkitchen.dk
Jeg er kæmpe fan af proteinpandekager, dadelkage og applecrumble.

Vær aktiv
Når du er aktiv, siger det næsten sig selv at du forbrænder mere end når du sidder stille. Uanset om det er fodbold, fitness, svømning eller dans du laver vil det alt sammen gavne dit vægttab.
Som jeg nok ikke kan lægge skjul på her på bloggen, er jeg stor fan at styrketræning og interval træning, som begge giver dig en super efterforbrænding.
Dog er det nærmest umuligt at opnå et vægttab, hvis du ikke også har styr på din kost. Så stram balderne! Spiser du fornuftigt i hverdagene, kan du til gengæld med god samvittighed gøre plads til lidt lækkerier i weekenden.

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.

 

Næste indlæg

Go kart med veninderne