Rødbedesalat

4 core øvelser på bold

IMG_7668
Top – Purelime, Shorts – Nike Pro, Sko – Nike Juvenate


De fleste af os kender planken og mestrer den efterhånden. Kan du ligge i den i mere en 60 sek uden at skyde bagdelen i vejret eller tabe lænden undervejs, er det tid til at udfordre dig selv lidt mere.
I videoen laver jeg 4 eksempler på core øvelser, som man kan give sig i kast med hvis planken allerede er piece of cake. Udover at udfordre din core, vil du mærke at du bruger stort set hele kroppen under øvelserne. De giver derfor sved på panden!

Øvelse 1
Placer fødderne på siden af bolden. Og rul fra den ene siden til den anden.
Det er langt hårdere og mere kompliceret end det ser ud. De første gange jeg kørte den kom jeg til at rulle for meget, og faldt derfor af bolden.

Øvelse 2
Armbøjninger med fødderne på bolden. Der skal her både spændes ekstra op i din core, da fødderne er placeret højt og der skal holdes på balancen.

Øvelse 3
Fødderne skal helt op på bolden, så kun dine tæer rører. Fødderne er samlet!
Træk skiftevis et ben af gangen ud til siden.

Øvelse 4
Begge fødder lægges på bolden og knæene trække op mod brystet.
I princippet laver du en slags crunch.

   

2 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.

 

Næste indlæg

Rødbedesalat